۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۲۱:۳۹

وکیلی:

مشکلات واحدهای تولیدی استان سمنان رفع می شود

مشکلات واحدهای تولیدی استان سمنان رفع می شود

سمنان - استاندار سمنان با اشاره به این مطلب که در این استان تعامل و همکاری خوبی بین دستگاه های اجرایی وجود دارد و همه در خدمت تولید و صنعت هستند افزود: برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی تلاش می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد وکیلی عصر پنجشنبه در نشستی با فعالان صنعت و معدن در استانداری سمنان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد ضمن بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد مشکلات را توانستیم در شورای گفتگوی استان رفع کنیم افزود: البته بانک های استان هم همکاری خوبی دارند.

وی با اشاره به این مطلب که سعی کردیم نیازها و امکانات واحدهای تولیدی را که به صورت فعال و با تکمیل ظرفیت مشغول فعالیت هستند تامین کنیم عنوان کرد: مشکلات واحدهای تولیدی که پایین تر از ظرفیت مشغول فعالیت هستند را بررسی کردیم.

کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش از جمله مشکلات واحدهای تولیدی سمنان

استاندار سمنان تصریح کرد: مشکلات واحدهای تولیدی تعطیل هم مشخص شده و برای رفع آن در تلاش هستیم.

 وکیلی بحث نقدینگی و سرمایه در گردش را از جمله مشکلات واحدهای تولیدی دانست و افزود: باید به این مشکلات نگاه جدی داشته باشیم.

وی خواستار مطالعه تحقیقی در زمینه معادن استان سمنان شد و افزود: این مطالعات می تواند به صورت مستند درآید، این مهم موجب توسعه معدنی و کمک مالی به دولت می شود.

وکیلی افزایش هزینه تولید و بالا بودن نرخ سود بانکی را از دیگر مشکلات بخش صنعت و معدن عنوان کرد.

حرکت به سمت تولید ضروری است

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز حرکت به سمت تولید را ضروری دانست و گفت: اقتصاد ما باید تولید محور باشد نه تجارت محور.

علیرضا خسروی ضمن بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارتخانه ترکیبی از سه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت است اظهار داشت:  بخش صنعت و معادن با مشکلات زیادی مواجه است.

وی با اشاره به این مطلب که افرادی هستند که می خواهند در شهرک صنعتی سمنان در این بخش سرمایه گذاری کنند خواستار کمک وزیر شد و گفت: باید قدم به قدم جلو رفته و مشکلات را رفع کنیم.

خسروی با اشاره به بازدید وزیر از شهرک طلا در سمنان گفت: شهر سمنان دارای قابلیت های ویژه فرودگاه و آزادراه حرم تا حرم است و ما می خواهیم یک نگاه ویژه  به این شهرستان داشته باشید.

کد خبر 2512364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha