۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۲۳:۵۸

مدیرکل روابط عمومی هلال احمر:

مستندسازی جانفشانی امدادگران/ برگزاری تورهای رسانه ای

مستندسازی جانفشانی امدادگران/ برگزاری تورهای رسانه ای

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، تاکید کرد: سال آینده برای روابط عمومی جمعیت هلال احمر سال مستند سازی از امدادگرانی است که در سطح کشور جانفشانی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید رحمتی در گردهمایی علمی کاربردی معاونین امداد و نجات کشور، به تبیین برنامه های روابط عمومی جمعیت هلال احمر در اطلاع رسانی طرح بزرگ امداد نوروزی پرداخت و اظهار کرد: یکی از برنامه هایی که با موضوع معرفی افراد الگو و برجسته حوزه امداد و نجات، داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر در حال تولید است، برنامه «نشان مهربانی» است که در نوروز ۹۴ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه رادیو نیز هماهنگی هایی با حوزه معاونت صدای رسانه ملی به ویژه رادیو سلامت، رادیو جوان و رادیو پیام صورت گرفته است تا در برنامه های مختلف نکات آموزشی و امدادی را برای مردم تبیین کنیم.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر کشور تاکید کرد: اصلی ترین حوزه در جمعیت هلال احمر که بستر ساز انتشار اخبار مطلوب و مورد توجه مردم است، حوزه امداد و نجات است که باید نسبت به آن توجه بیشتری داشت و اخبار و اطلاعات آن را به صورت کامل و جامع در اختیار رسانه ها و مردم قرار گرفته و گزارش های مستند آن به سمع و نظر همگان برسد.

وی با اشاره به هماهنگی صورت گرفته با شبکه خبر سیما برای ایجاد استودیو امداد و نجات در نوروز، بیان کرد: باید در حوزه خبر استان ها نیز استودیویی در مراکز ۱۱۲ ایجاد شود تا اخبار مربوط به حوزه های امداد و نجات به صورت روزانه و مستمر به اطلاع مردم برسد و از این طریق به اشاعه فرهنگ امدادی و خدمت رسانی به مردم بپردازیم.

رحمتی با تاکید بر اینکه باید تا حد ممکن از ظرفیت های تبلیغاتی استان ها برای تبلیغ و اطلاع رسانی در نوروز بهره برداری کنید، ادامه داد: طرح پوستر اطلاع رسانی به صورت مشترک بین سازمان های جوانان ، داوطلبان و سازمان امداد و نجات آماده شده است که برای بهره برداری در اختیار استان ها قرار خواهد گرفت.

امدادگران خودشان باید رسانه باشند 

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر ادامه داد: یکی از کارهایی که برای تبیین صحیح طرح بزرگ امداد و نجات نوروزی و تشریح ابعاد آن باید انجام شود، برگزاری تورهای رسانه ای برای رسانه های محلی و استانی است که باید قبل از شروع طرح صورت گیرد تا رسانه های استانی و محلی بتوانند با آگاهی کامل اخبار و فعالیت های نوروزی را پوشش رسانه ای دهند.

رحمتی با اشاره به اینکه نهاد روابط عمومی باید در جمعیت هلال احمر تقویت شود، بیان کرد: سال آینده برای روابط عمومی جمعیت هلال احمر سال مستند سازی از امدادگرانی است که در سطح کشور جانفشانی کرده و خدمت به مردم را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده اند.

وی در پایان با اشاره به ناگهانی و غیرقابل پیش بینی بودن حوادث امدادی خاطرنشان کرد: امدادگران باید به اصول اولیه عکاسی، تصویربرداری و خبر نویسی آشنا باشند تا در مواقع بحرانی بتوانند خودشان به عنوان یک رسانه حرفه ای عمل کرده و مستندات و پیوست های خبری حوادث را تهیه کنند.

کد خبر 2512374

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha