۱۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۵۳

مهر گزارش می‌دهد/

مصاف صبا و راه آهن در قم/ تارتار به دنبال کسب نخستین پیروزی

مصاف صبا و راه آهن در قم/ تارتار به دنبال کسب نخستین پیروزی

قم - تیم‌های فوتبال صبای قم و راه آهن تهران یکی از دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ بر‌تر فوتبال را در حالی برگزار می‌کنند که این بازی تقابل اندیشه‌های تارتار و کاظمی است.

به گزارش خبرنگار مهر، چهاردهمین دوره لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران امروز هفته بیست و دوم خود را آغاز می‌کند که در یکی از بازی‌ها، صبای قم در خانه میزبان راه آهن تهران است.

شرایط جدول به گونه‌ای است که صبا و راه‌آهن هر یک انگیزه‌های خاص خود را دارند و صبا با توجه به حضور در رده هشتم جدول رده بندی به دنبال راهی برای جبران نتایج ضعیف هفته‌های اخیر و کسب نخستین برد در نیم فصل دوم است.

صبا، تارتار و روزهای دور از پیروزی

شرایط تیم فوتبال صبا پس از پایان همکاری با مرفاوی وارد فاز جدیدی شده است و به نظر می‌رسد مهدی تارتار برای القای تاکتیک‌هایش در صبا نیاز به زمان دارد.

صبا در ۶ مسابقه اخیر خود از آغاز نیم فصل دوم لیگ بر‌تر رنگ پیروزی را ندیده و در ۲ بازی خارج از خانه به استثنای بازی با پرسپولس در تهران، باخته است و در ۲ بازی خانگی هم با پدیده و ملوان مساوی کرده و برابر تراکتورسازی مغلوب شده است.

با توجه به اینکه صبا در نخستین بازی نیم فصل دوم بدون سرمربی به اصفهان رفت و به ذوب آهن باخت، حالا ۵ بازی و ۳ امتیاز، کارنامه تارتار در صبا است که البته در این مورد هنوز نمی‌توان تارتار را سرزنش کرد زیرا وی تیمی را تحویل گرفته که از نظر بازیکن با نیم فصل نخست غیر قابل مقایسه است.

صبا حالا تیمی است که در بخش هجومی برندگی قابل قبولی ندارد و از دست دادن احمد حسن‌زاده و مارکو اوره لیو آیوبل و در مقابل جذب مهاجمانی درجه ۲ و دور از فاکتورهای مهاجمان خروجی سبب شده صبا حالا با مشکل گلزنی روبرو باشد.

گرچه حضور جواد کاظمیان در صبا و بازگشت ابوالفضل ابراهیمی به شرایط آرمانی پوئن‌های مثبتی برای تارتار است اما صبا بدون شک با تیم منسجم نیم فصل نخست فاصله زیادی دارد.

امید صبا به کسب پیروزی

صبا در نیم فصل دوم ابتدا بدون سرمربی در اصفهان به ذوب آهن باخت و سپس با تارتار در ۲ بازی خانگی برابر ملوان و پدیده مساوی کرد تا در نیم فصل دوم هنوز رنگ برد را ندیده باشد اما آن‌ها امیدوارند پیروزی بی‌دردرسری را کسب کنند.

با حضور مهدی تارتار به عنوان سرمربی جدید صبا و جو مثبت و امیدوارکننده در تمرینات صبا، به نظر می‌رسد شرایط برای کسب ۳ امتیاز برای صبای قم مهیا است البته وضعیت خطرناک راه آهن سبب شده این تیم در مسابقه این هفته خود انتحاری بازی کند و این رویکرد ممکن است برای صبا دردسرآفرین باشد.

دیدار تیم های صبای قم و تراکتورسازی تبریز

صبا در ترکیب دیدار احتمالا با ترکیبی متفاوت پا به میدان می‌گذارد و باید دید تارتار به بازیکنان تازه وارد خود از جمله چاخواشویلی گرجستانی و کوشکی بازی می‌دهد یا خیر البته به نظر می‌رسد روزبه چشمی در این بازی هم به ترکیب صبا بر نمی‌گردد.

صبا از ۲۱ بازی خود در لیگ بر‌تر ۲۶ امتیاز کسب کرده و در رده هشتم جدول رده بندی لیگ بر‌تر ایستاده اما نمی‌خواهد پس از یک دوره صعودی و دلچسب در نیم فصل نخست، با امتیاز دادن در قم نیم فصل دوم را به شکلی تلخ ادامه دهد.

روند نزولی صبا از نظر کیفیت فنی، شانس خوبی برای کسب یک پیروزی شیرین و ادامه نتایج خوب اخیر صبا ایجاد نمی‌کند اما صبا می‌تواند با یک پیروزی دلچسب شرایط مناسبی پیدا کند و رتبه خود را در جدول ارتقا دهد.

دیدار رفت دو تیم در تهران در روزی که هادی شکوری و آمبونو آچیله برای صبا گلزنی کردند به تساوی ۲ بر ۲ انجامید در حالی که صبایی‌ها در بازی رفت به داوری معترض بودند.

ترکیب احتمالی

ترکیب احتمالی صبای قم: مهرداد طهماسبی، جلال علیمحمدی، پیروز قربانی، ایوب کلانتری، وحید علی آبادی، روزبه چشمی، فرشید باقری، آمبونو آچیله، جواد کاظمیان، حسین کوشکی و محمد امین آرام طبع/ سرمربی: مهدی تارتار

ترکیب احتمالی راه آهن: امیر عابدزاده، ابراهیم کریمی، سیامک کوهنورد، محسن ایران‌نژاد، امین منوچهری، عباس محمدرضایی، رامین رضاییان، بهادر عبدی، میلاد محمدی، مجتبی شیری و مهرداد محمدی/ سرمربی: فرهاد کاظمی

دیدار تیم‌های صبای قم و راه آهن در هفته بیست و دوم لیگ بر‌تر فوتبال از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز پنج شنبه ۱۷ اسفند در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم برگزار می‌شود.

تارتار بازیکنان صبا برای شکست راه آهن انگیزه زیادی دارند

سرمربی تیم فوتبال صبای قم با بیان اینکه یکی از مشکلات ما این است که با هر تیمی بازی می‌کنیم به آن تیم شوک وارد شده گفت: بازیکنان صبا برای شکست راه آهن انگیزه زیادی دارند.

مهدی تارتار در باره دیدار صبا برابر راه آهن اظهار داشت: تیم فوتبال راه آهن در شرایط ویژه‌ای در جدول قرار دارد و بازیکنان این تیم انگیزه زیادی دارند اما تیم ما نیز به دنبال شرایط بهتری در جدول است و امیدواریم برنده بازی باشیم.

مهدی تارتار

وی افزود: بازیکنان صبا برای شکست راه‌آهن انگیزه زیادی دارند و اهمیت این بازی برای ما به قدری است که حاضر شدیم برای یک بازی دوستانه به اصفهان برویم و بازیکنان ما در این هفته تمرینات پرفشار و با نشاطی را پشت سر گذاشته‌ایم.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: تیم راه آهن با کادر فنی جدید در این بازی حاضر شده و به دنبال ۳ امتیاز است اما این تیم را آنالیز کرده‌ایم و شناخت خوبی از حریف داریم و برای این بازی طرح و برنامه خاصی داریم.

تارتار بیان کرد: تغییر تاکتیک نیاز به زمان دارد و صبا در ادامه فصل به شرایط مناسب و ایده‌آل خود برمی گردد البته یکی از مشکلات ما این است که با هر تیمی بازی می‌کنیم به آن تیم شوک وارد شده و این هم از شانس بد ماست.

وی درباره وضعیت ایوب کلانتری عنوان کرد: کلانتری در این هفته خوب تمرین کرده و انگیزه زیادی داریم و اگر صلاح دیده شود در این بازی به میدان می‌رود.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم تصریح کرد: روزبه چشمی با وجود مصدومیت خود به این بازی می‌رسد و آمبونو آچیله و جلال علی‌محمدی نیز برای این مسابقه آماده هستند و مشکل مصدومیت ندارند.

تارتار خاطرنشان کرد: حسین بادامکی در این بازی محروم است و در این فصل هنوز برای ما این اتفاق رخ نداده که در یک بازی همه نفراتمان را در اختیار داشته باشیم.

کد خبر 2512415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha