۱۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۸:۱۹

مهری خبر داد:

پرداخت هزینه ۱۲۰میلیاردریالی برای طرح آبیاری نوین آذربایجان شرقی

پرداخت هزینه ۱۲۰میلیاردریالی برای طرح آبیاری نوین آذربایجان شرقی

بناب - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از پرداخت هزینه ۱۲۰میلیاردریالی برای طرح آبیاری نوین آذربایجان شرقی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم مهری عصر جمعه در جلسه کارگروه آب و کشاورزی شهرستان بناب با بیان اینکه در سال جاری ۱۸۰ میلیارد ریال نیز برای ایجاد فضاهای گلخانه ای در استان از محل احیای دریاچه ارومیه به این استان پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات مربوط به دریاچه ارومیه و ریزگردهای آن یک تهدید جدی است، ادامه داد: بالا رفتن شوری آب چاه ها نیز موجب بیکاری کشاورزان در برخی شهرستان ها شده است.

مهری با اشاره به اینکه افزایش شوری آب چاه ها ناشی از عواقب استفاده غیرمجاز از منابع زیرزمینی است، ادامه داد: مردم باید در صورت مشاهده برداشت آب از چاه های غیرمجاز مراتب را اطلاع دهند تا این پدیده طبیعی کاهش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از اختصاص ۴۶۰۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای برنامه های فرهنگ سازی خبرداد و گفت: تاکنون هیچ ریال و اعتباری از محل اعتبارات برای ترویج مسایل مربوط به دریاچه ارومیه به این سازمان پرداخت نشده است.

وی بر ضرورت تغییر الگوی کشت نیز تاکید کرد و گفت: باید در خصوص احیای دریاچه ارومیه مسئولان همت جدی داشته باشند و مردم نیز با مسئولان نهایت همکاری را داشته باشند.

کد خبر 2512673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha