۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۲۱:۳۲

پورحیدر خبر داد:

درآمد گمرکات استان بوشهر ۲ برابر شد/افزایش ۳۳درصدی صادرات غیرنفتی

درآمد گمرکات استان بوشهر ۲ برابر شد/افزایش ۳۳درصدی صادرات غیرنفتی

بوشهر - ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: طی ۱۱ ماهه نخست امسال، درآمد گمرکات استان بوشهر دو برابر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد پورحیدی عصر شنبه در نشست با مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: گام‌های بسیار خوبی به منظور تسهیل در فرآیندهای مورد نظر تجار و بازرگانان استان بوشهر صورت گرفته است.

مدیرکل گمرک بوشهر ادامه داد: تسهیل در فرآیندهای صادرات و واردات یکی از مهمترین اولویت‌های در گمرکات بوشهر بوده است و در این راستا طرح‌های بسیار خوبی در دستور کار قرار گرفته است.

فعالیت ۱۳ گمرک در استان بوشهر

وی در ادامه بیان داشت: در استان بوشهر ۱۳ گمرک وجود دارد که گمرک‌های خارگ، گناوه، دیر، پارس جنوبی، کنگان، ریگ، بوالخیر، دیلم و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر یک و دو در زمینه صادرات و مابقی در زمینه کالای ملوانی و مرزنشینان فعال هستند.

پورحیدر در ارتباط با درآمد گمرکات استان بوشهر طی ۱۱ ماهه امسال نیز بیان داشت: طی مدت یاد شده درآمد گمرکات بوشهر بیش از ۲,۶۲۲ میلیارد تومان بوده است که دارای افزایش ۹۹ درصدی به نسبت مدت مشابه سال گذشته است.

افزایش ۹ درصدی واردات از گمرکات بوشهر

وی در ارتباط با بخش واردات گمرک بوشهر نیز بیان داشت: خودرو، پلی پروپیلن، ماژول نمایشگر، موز و برنج از مهمترین کالاهای وارداتی استان بوشهر طی سال جاری بوده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر اضافه کرد: طی این مدت بیش از ۱.۵۳ میلیون تن کالا به ارزش بیش از ۳.۶۷ میلیارد دلار از طریق گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است.

وی خاطرنشان ساخت: کالاهای وارداتی از گمرکات بوشهر طی ۱۱ ماه نخست امسال از نظر وزن دارای کاهش دو درصدی و از نظر ارزش دارای افزایش ۹ درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل بوده است.

افزایش ۳۳ درصدی ارزش صادرات غیر نفتی گمرکات استان بوشهر

وی به افزایش ۲۲ درصدی وزن و ۳۳ درصدی ارزش صادرات غیر نفتی گمرکات استان بوشهر طی ۱۱ ماهه امسال خبر داد و افزود: بیش از ۲۳ ميليون تن کالا به ارزش بالغ بر ۱۸ ميليارد دلار کالای غیر نفتی و میعانات گازی طی مدت یاد شده از گمرک بوشهر صادر شده است.

پورحیدر با بیان اینکه کشورهای امارات متحده عربي، هند، قطر، ويتنام، كويت، تركيه و ... از مهمترین مقصدهای کالاهای گمرکات بوشهر بوده‌اند، تاکید کرد: عمده کالاهای صادراتی نیز به ترتیب میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، پایه سکو، گچ، میگوی پرورشی و سیمان بوده است.

کد خبر 2513507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha