۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۶:۵۰

حیدرپور:

نظارت جدی تر بر عرضه مرغ در مازندران صورت گیرد

نظارت جدی تر بر عرضه مرغ در مازندران صورت گیرد

ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به راه اندازی نمایشگاه بهاره خواستار نظارت جدی تر برای عرضه گوشت مرغ در این نمایشگاهها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دلاور حیدرپور عصر یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار، بر حمل و بارگیری به موقع پرتقال شب عید مردم به استان های هدف در زمان باقیمانده تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها در خصوص تنظیم بازار گوشت مرغ همانند پرتقال وظیفه مند و متعهد می‌باشند افزود: جهاد کشاورزی شهرستان ها عرضه گوشت مرغ در نمایشگاه های بهاره را به طور جدی پیگیری و انجام دهند.

همچنین فرزین فرهادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر طی سخنانی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۸۳ درصد سهمیه تعیین شده پرتقال این شهرستان به استان های هدف ارسال شده افزود: به منظور کنترل بازار این شهرستان تعداد سه غرفه رایگان برای عرضه گوشت مرغ و گوشت قرمز از سوی کشتارگاه پرستو و صنف قصابان این شهرستان در نمایشگاه بهاره برپا شده است.

معرفی ۶۰ فقره تغییر کاربری غیرمجاز زمین های کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از معرفی ۶۰ فقره تغییر کاربری غیر مجاز زمین های کشاورزی به مراجع قضایی در بهمن ماه سال جاری خبر داد و افزود: در راستای تأمین امنیت غذایی جامعه و جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در زمین های کشاورزی در بهمن ماه سال جاری تعداد ۶۰ مورد تغییر کاربری غیر مجاز زمین های کشاورزی و باغی شهرستان قائم شهر به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی صدور دو مورد پروانه ساختمان تک واحدی مسکونی، دو مورد پاسخ استعلام به دفاتر اسناد رسمی، یک مورد الحاق به بافت، ۲۷ مورد ارسال پرونده تبصره یک ماده یک و یک مورد ارسال پرونده کمیسون تبصره ۴ ماده یک و ۲۹ مورد نقل و انتقالات را از جمله اقدامات بهمن ماه سال جاری این مدیریت در بخش امور اراضی برشمرد.

وی در ادامه ۵۵ مرحله بازدید هیئت کارشناسی تغییر کاربری، ۲۰ مورد اخطار به متخلفین ساخت و ساز غیرمجاز زمین های کشاورزی، ۱۲ مورد سرکشی و اخطار زمین های بایر و واریز مبلغ ۱۸۲ میلیارد ریال وجه تبصره یک ماده یک را از دیگر فعالیت های بخش امور اراضی این مدیریت در مدت زمان فوق عنوان داشت.

تامین بیش از ۱۰ هزار اصله نهال توت 

محمدعلی یداللهی مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در حاشیه این جلسه از تامین بیش از ۱۰ هزار اصله نهال توت برای توسعه صنعت نوغانداری در استان خبر داد و افزود: در راستای اجرای طرح توسعه پرورش کرم ابریشم در سال جاری تعداد ده هزار اصله نهال توت برای کاشت در استان مازندران تامین گردیده که در ایام هفته منابع طبیعی بین نوغانداران توزیع خواهد شد.

وی خرید ۶۰ هزار و ۱۹۰ کیلوگرم پیله تر از کشاورزان و پرورش ۲۴ جعبه کرم ابریشم در مزرعه آهنگر کلا شهرستان قائم شهر را از دیگر اقدامات مرکز توسعه نوغانداری استان برشمرد.  

وی افزود: برگزاری دوره های آموزشی ترویجی به منظور ارتقاء سطح آگاهی و دانش نوغانداران از دیگر اقدامات و فعالیت های سال جاری این بخش بوده است.

کد خبر 2514150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha