۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۵۱

حبیبی:

شهرداران استان قزوین در استفاده از انرژی های نو پیشگام باشند

شهرداران استان قزوین در استفاده از انرژی های نو پیشگام باشند

قزوین- معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: شهرداری ها در استفاده از انرژی های نو بویژه پنل های خورشیدی در ساختمان های اداری و پروژه های شهری پیشگام باشند و آن را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر حبیبی ظهر یکشنبه در جلسه شورای سازمان همیاری شهرداری های استان که در استانداری برگزار شداظهارداشت: خوشبختانه شهرداران استان قزوین با پاک دستی همه موازین قانونی را رعایت می کنند و فعالانه و بانشاط برای خدمت به مردم کمر همت بسته اند.

حبیبی بیان کرد: شهرداران استان با اعتقاد به برنامه های دولت یازدهم خود را ملزم به اجرای برنامه های پیش بینی شده می دانند و برخی از آنها بسیار موفق عمل کرده اند که جای تقدیر دارد.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: شهرداران ارداق، محمدیه، بیدستان، آبگرم فعالیتهای خوبی داشته اند و در اجرای برنامه های فرهنگی، ساخت مسجد، همکاری در اعزام کاروان راهیان نور، امور فنی، آموزش، مدیریت مالی، کارگزینی و خدمات آتش نشانی موفق بوده اند.

قزوین

شهرداران در استفاده از انرژی های نو پیشگام شوند

حبیبی تصریح کرد: استان قزوین در زمینه انرژ های نو مانند باد و خورشید ظرفیت های بسیار خوبی دارد که امیدواریم در استفاده از پنل های خورشیدی در ساختمانهای اداری خود و نیز برحی پروژه های عمرانی که امکان بهره گیری هست پیشگام باشند.
 
وی در ادامه گفت: از شهرداران انتظار جدی داریم از حدف پارکینگ در مجوزهای ساخت و ساز خوداری کنند زیرا از این پس در کمیسیون ماده پنج با هیچ پرونده ای که در ساختمان پارکینگ نداشته باشد موافقت نخواهد شد.

این مسئول اظهارداشت: خوشبختانه شهرداری شریفیه در جلوگیری از تخلفات بسیار موفق عمل کرده و آن را به صفر رسانده که جای تقدیر دارد و امیدواریم سایر شهرداران نیز در این مسیر جدی باشند.

قزوین

ستاد تسهیلات نوروزی با جدیت خدمات رسانی کند

حبیبی ضرورت تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی در شهرداری های استان را هم یادآورشد و افزود: در ایام تعطیلات نوروزی وظیفه سنگینی داریم که با تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی باید زمینه ارائه خدمات مورد نیاز مردم را فرام کنیم تا رضایت عمومی تامین شود.

وی گفت: از شهرداران درخواست می شود نسبت به پاکسازی و زیباسازی شهر، تامین سرویس بهداشتی، معرفی جاذبه های گردشگری خود اقدام کنند و در هر شهر یک مسجد با تامین هزینه خادم مسجد به صورت شبانه روزی برای استفاده مسافران باز باشد و خدمات ارائه کند.

حبیبی در خصوص همراهی شهرداران با اعزام کاروان راهیان نور هم گفت: این حرکت عظیم فرهنگی با مساعدت همه دستگاهها و شهرداران باید همچنان در مسیر انتقال ارزش های دفاع مقدس پویایی خود را حفظ کند.

قزوین

ساماندهی مراکز جمع آوری ضایعات در شهرهای استان

معاون عمرانی استاندار همچنین درخصوص ضرورت ساماندهی مراکز جمع آوری ضایعات گفت:درقزوین ۶۰ مرکز و در اقبالیه ۸۰ مرکز جمع آوری ضایعات وجود دارد که باید ساماندهی شده و شناسنامه دار شوند تا بتوان کار نظارت را بهتر انجام داد.

حبیبی تصریح کرد: اگر این موضوع ساماندهی نشود می تواند آسیب های اجتماعی متعددی را بر استان تحمیل کند که امیدواریم با تمرکز در کارها بتوان وضعیت را بهبود بخشید.

وی اظهار امیدواری کرد در سال آینده در زمینه ارتقاء فرهنگ شهروندی گامهای اساسی برداشته شود.

 

 

 

 

کد خبر 2514180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha