۱۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۵۳

با محوریت امام علی(ع)/

دومین کنگره بین المللی سیره اهل بیت(ع) در قم و نجف برگزار می‌شود

دومین کنگره بین المللی سیره اهل بیت(ع) در قم و نجف برگزار می‌شود

قم - یکی از اعضای ستاد مرکزی کنگره سیره اهل بیت(ع) گفت: دومین کنگره بین المللی علمی پژوهشی سیره اهل بیت(ع) با محوریت امام علی(ع) در قم و نجف برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر،  حجت الاسلام مختار کشاورز قبل از ظهر دوشنبه در مصاحبه مطبوعاتی که در محل ساخت ضریح امامین عسکرین(ع) در قم برگزار شد از برگزاری دومین کنگره بین المللی علمی پژوهشی سیره اهل بیت(ع) با محوریت امام علی(ع) خبر داد.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم تا در حیطه سیره اهل بیت(ع) از قرآن پژوهان و حافظان حمایت کرده و کار علمی و عملی در این باره داشته باشیم.

عضو ستاد مرکزی کنگره سیره اهل بیت(ع) ادامه داد: دومین کنگره بین المللی علمی پژوهشی سیره اهل بیت(ع) با محوریت امام علی(ع) اوایل سال ۹۵ همزمان با ۱۳ ماه رجب، در دو  بخش افتتاحیه در قم و اختتامیه در نجف برگزار می‌شود.

وی با بیان این که قبل از برگزاری مراسم اختتامیه این کنگره برنامه‌های متفاوتی انجام می‌‌شود، عنوان کرد: کارهای علمی و عملی در حیطه این کنگره با برگزاری مسابقه نقاشی میان کودکان و برنامه‌های متفاوت برای دانش آموزان همه مقاطع و دانشگاهیان برگزار می‌شود و با ارسال مقاله و شعر به دبیرخانه همایش و برگزاری نشست‌ها و برپایی نمایشگاه ادامه می‌یابد و تمام مخاطبان در برگرفته می‌شوند.

کنگره بدون پشتوانه مالی از نهادی برگزار می‌شود

حجت الاسلام کشاورز عنوان کرد: یک نهاد خصوصی و بدون پشتوانه مالی این کنگره را برگزار می‌کند و حمایت کنندگان از آن افراد بخش‌های مختلف دولتی و حوزوی هستند که خودشان با نیت خالص این کار را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: مهمانان خارجی نیز در این کنگره حضور خواهند داشت و ما هنوز برای بودجه این کار اقدامی نکرده‌ایم.

عضو ستاد مرکزی کنگره سیره اهل بیت(ع) افزود: برگزاری جشنواره‌ها، اعطای جایزه جهانی قرآن و اهل بیت(ع)، کارگاه‌های تخصصی با حضور اندیشمندان از جمله بخش‌های این کنگره است.

کد خبر 2514726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha