۱۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۴۷

سویدانلویی:

خراسان شمالی ۲۴ منطقه نمونه استانی، ملی و هدف گردشگری دارد

خراسان شمالی ۲۴ منطقه نمونه استانی، ملی و هدف گردشگری دارد

بجنورد- مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: این استان در حال حاضر ۲۴ منطقه نمونه استانی، ملی و هدف گردشگری دارد.

محمد سویدانلویی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تأکید بر زمینه سازی برای ماندگاری بیشتر مسافران در خراسان شمالی همزمان با ایام نوروز، اظهار کرد: طی ایام نوروز ۹۴ باید همه ظرفیت های استان با مشاركت مردم، در اختیار مهمانان نوروزی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینكه ستاد خدمات سفر خراسان شمالی آمادگی كامل ارائه خدمات به مسافران و گردشگران را طی ایام نوروز ۹۴ دارد افزود: برای اینكه میزبانان شایسته ای برای گردشگران و مسافران نوروزی باشیم باید همه ظرفیت های استان را در اختیار مسافران قرار دهیم.

این مسئول گفت: خراسان شمالی به دلیل جذابیت ها و برخورداری از آثار تاریخی، تفریحی و زیارتی و به عنوان باب الرضا(ع) هرساله میزبان گردشگران بسیاری است.

سویدانلویی افزود: باید قابلیت ها و جذابیت های استان در بخش های ملی و فراملی در راستای توسعه اقتصادی استان به بهترین نحو ممكن معرفی شود.

وی توجه ویژه به جذابیت سیمای شهر و تبدیل مناطق گردشگری روستاها و شهرها به منظرهای زیبا و چشم نواز را در جذب بیشتر مسافران نوروزی موثر دانست.

سویدانلویی با اشاره به اینكه خراسان شمالی جاذبه های طبیعی بسیاری دارد، افزود: هم اكنون این استان دارای ۲۴ منطقه نمونه استانی، ملی و هدف گردشگری است.

مدیركل میراث فرهنگی خراسان شمالی با اشاره به وجود آثار تاریخی بسیاری همچون آیینه خانه و عمارت مفخم، قلعه جلال الدین، معبد اسپاخو و ... در استان تصریح كرد: شهر تاریخی بلقیس نیز به عنوان یكی از مهمترین آثار خشتی كشور شناخته شده كه گردشگران بسیاری را به خود جذب كرده است.

وی وجود پارك های سالوك، ساریگل، تفرجگاه بش قارداش، بابا امان، آبشار بیار، آبشار حمید و ... را از دیگر مكان های تفریحی و طبیعی استان برشمرد.

کد خبر 2515333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha