۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۱۹

با حضور ۴۶ تیم از سراسر کشور/

چهارمین دوره مسابقات ملی رباتیک آزاد کردستان آغاز شد

چهارمین دوره مسابقات ملی رباتیک آزاد کردستان آغاز شد

سنندج- چهارمین دوره مسابقات ملی رباتیک آزاد کردستان با حضور ۴۶ تیم از سراسرکشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات ملی رباتیک در سنندج با بیان اینکه علم رباتیک علم طراحی، ساخت و نگهداری ربات است، گفت: علم رباتیک ترکیبی از مهندسی مکانیک و برق است که این علم در دنیای امروز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

کیوان شافعی با اشاره به اینکه علم رباتیک به دنبال کاهش بار و فشار کار از روی دوش نیروی انسانی است، عنوان کرد: افزایش بهره وری و تولید، افزایش دقت، جلوگیری از اتلاف نیروی انسانی و کاهش هزینه ها از جمله مهترین اهداف علم رباتیک است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج بزرگ ترین قطب علم رباتیک غرب کشور است، اظهارداشت: این واحد دانشگاهی امسال افتخار برگزاری چهارمین دوره این مسابقات را دارد و خوشبختانه این دوره هم با استقبال فراوانی مواجه شد.

وی ادامه داد: ۹۳ تیم از سراسرکشور در دوره از مسابقات ثبت نام کردند که بعد از داوری های انجام شده ۴۶ تیم به بخش مسابقه راه پیدا کردند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در ۶ لیگ برگزار می شود، گفت: تاسیس شرکت های دانش بنیان و تولید ثروت از طریق علم رباتیک و آشنایی مردم با این علم و استفاده و از آن در صنعت از جمله اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است.

دبیرعملی چهارمین دوره مسابقات ملی رباتیک آزاد کردستان هم در این مراسم بیان کرد: یکی از عوامل پیشرفت تکنولوژی در عصرحاضر ماشینی شدن و استفاده از ربات است.

گوران حسنی فرد ادامه داد: کاربرد محصولات رباتیک از محدوده کارخانجات فراتر رفته و به سایر بخش ها هم نفوذ و تسری پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: در چند سال اخیر شاهد انجام اقدامات گسترده ای در حوزه رباتیک توسط دانشجویان و دانش آموزان کشورمان بوده ایم و در این رابطه افتخارات زیادی را در سطح ملی و بین المللی کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام علاقمندان در این دوره از مسابقات در تاریخ یکم بهمن ماه امسال آغاز و تا ۲۰ بهمن ادامه داشت، افزود: به دلیل استقبال شرکت کنندگان تاریخ ثبت نام تا ۱۵ اسفند تمدید شد.

دبیرعملی چهارمین دوره مسابقات ملی رباتیک آزاد کردستان افزود: در این دوره از مسابقات ۹ تیم در لیگ نمایشگاهی، ۱۰ تیم در لیگ مسیریاب ساده، ۷ تیم مسیریاب ویژه، ۹ تیم در لیک جنگجویان سنگین وزن، ۹ تیم جنگجویان سبک وزن و ۹ تیم هم در لیگ پرنده طی دو روز با هم به رقابت می پردازند.

کد خبر 2516210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha