۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۱۶

کیانی:

دانشگاه آزاد سنندج بستر حمایت از تیم های رباتیک را فراهم کرده است

دانشگاه آزاد سنندج بستر حمایت از تیم های رباتیک را فراهم کرده است

سنندج- رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: این واحد دانشگاهی بستر حمایت از تیم های فعال در حوزه های مختلف به ویژه رباتیک را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدقربان کیانی پیش ازظهر امروز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات ملی رباتیک آزاد کردستان در سنندج گفت: دانشگاه آزاد واحد سنندج تیمی در نخستین دوره از برگزاری این مسابقات نداشت و در دومین دوره تنها یک تیم از این واحد دانشگاهی شرکت کرده بود.

وی عنوان کرد: در چهارمین دوره این مسابقات ۱۰ تیم از دانشگاه آزاد واحد سنندج شرکت کردند که این نشان از اثرگذاری سایر دوره های مسابقه بر روی دانشجویان است.

وی با بیان اینکه در برهه کنونی نیاز بشر به رباتیک افزایش پیدا کرده است، اظهارداشت: امروز درایران اسلامی هم  با توجه به توانمندی های جوانان علم رباتیک جایگاه مطلوبی پیدا کرده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج ادامه داد: برگزاری چنین مسابقاتی یکی از نیازهای اساسی جامعه است و باید علاوه بر دانشگاه ها، دستگاه های اجرایی هم دراجرای هرچه بهتر چنین برنامه ای حضوری فعال داشته باشند.

کیانی شناسایی افراد و تیم های مستعد و حمایت از آنها را از جمله اهداف برگزاری این دوره از مسابقات ذکر کرد و اظهارداشت: ایجاد زمینه گسترش علم رباتیک در کشور، ایجاد انگیزه برای دانشجویان برای فعالیت در حوزه رباتیک و ایجاد محیط و فضای رقابت سالم به منظور شناسایی توانایی های دانشجویان از دیگر اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است.

وی با تاکید بر فراهم کردن بستر لازم برای پرورش و شکوفایی استعدادهای جوانان، بیان کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر این واحد دانشگاهی بستر حمایت از تیم های فعال در حوزه های مختلف به ویژه رباتیک را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: از پروژه دو تیم در آینده ای نزدیک رونمایی خواهد شد که دانشگاه آزاد سنندج برای اجرای این پروژه ها ۴۰ میلیون تومان کمک مالی کرده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج عنوان کرد: علم رباتیک در صنعت جایگاه والایی دارد و به عنوان یک ضرورت در این بخش مطرح است و برگزاری این مسابقات می تواند در توسعه صنعتی کشور بسیار تاثیرگذار باشد.

کد خبر 2516245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha