۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۶:۳۳

نجفی:

۳۱ هزار فرصت شغلی در استان گیلان ایجاد شده است

۳۱ هزار فرصت شغلی در استان گیلان ایجاد شده است

رشت- استاندار گیلان در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گفت: عملکرد دستگاه های اجرایی گیلان در سامانه رصد شغل، نشان دهنده ایجاد ۳۱ هزار فرصت شغلی در سال ۹۳ است.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، محمدعلی نجفی در هشتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری که با حضور جمعی از نمایندگان، مدیران و روسای بانک‌ها ظهر چهارشنبه برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس برنامه، ایجاد ۲۴ هزار فرصت شغلی برای گیلان معین شده بود اظهار داشت: عملکرد دستگاه های اجرایی گیلان در سامانه رصد نشان دهنده ایجاد ۳۱ هزار فرصت شغلی است که بیشتر از برنامه تعیین شده سال ۹۳ است.

وی آمار رسمی کاهش بیکاری در گیلان را نشان دهنده ایجاد فرصت های شغلی دانست و افزود: از جمله دغدغه‌ها و اولويت های مهم استان ایجاد اشتغال است و خداوند را شاکریم که تعهدات ايجاد اشتغال استان در سال ۹۳ محقق شده است اما تاکید می کنم که این اقدامات کافی نیست و باید بیشتر تلاش کنیم.  

نجفی با اشاره به اینکه در ابتدای سال بانک ها در ایجاد فرصت های شغلی همکاری مناسب نداشتند که پس از تذکرات لازم این روند بهبود یافت تاکید کرد: انتظارات استان و مردم از بانکها برای پرداخت تسهیلات بر اساس تسهيلات پيش بينی شده در قانون بود.

وی افزود: خوشبختانه با رویکرد مثبت بانک ها از عملکرد خوب مدیران دستگاهها و بانک‌ها قدردانی می‌کنم و باید این جدیت و تلاش ادامه داشته باشد تا عقب ماندگی‌ها جبران شود.

استاندار با اشاره به توانمندی‌های گیلان در بحث گردشگری و کشاورزی بر ضرورت دریافت تسهیلات مناسب برای استان در این بخش‌ها تأکید کرد و گفت: باید از پتانسیل‌های خوبی که در دانشگاه‌های استان و همچنين فرزندان مستعد گیلانی وجود دارد بهره گیریم و مسئولین نيز بايد در جهت تحقق این مهم اهتمام لازم  را از خودنشان دهند.

نجفی به ضرورت توسعه شرکت های دانش بنیان اشاره و بیان کرد: ایجاد ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان از اهداف استان است و با توجه به محدودیت‌های زمین که در استان وجود دارد شركت های دانش بنيان می توانند با تشکیل اتاق فکر هزاران شغل را ایجاد کنند.

وی با اشاره به اهمیت طرح‌های شیلاتی نظير پرورش ماهی در قفس بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت دریا تأکید کرد و گفت: با توجه به وجود بيش از ۳۲۰ كيلومتر ساحل در استان انتظارات استان در این بخش بیشتر است و بايد در سال ۹۴، دستگاه‌های متولی در استفاده از ظرفيت دریا و دریا محوری برنامه ارائه دهند و بخشی از اشتغال استان باید در این زمینه هدایت شود.

استاندار با بیان اینکه علی رغم تمامی تلاش‌هاي صورت گرفته با خطر کم آبی در تأمین آب زراعی رو به رو هستيم بر تسریع در اجرای سد پلرود و ادامه کار سد شفارود تاكيد كرد و افزود: دولت بر احداث این سدها تاكيد دارد و نمی‌گذاریم کسی در روند اجرای آن خللی ایجاد کند.

نجفی با اشاره به اهمیت اجرای سدهای لاسک، دیلمان، ‌ دیورش و سدهای لاستیکی در استان اظهار داشت: تلاش‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته و تأمین منابع آبی پایدار برای کشاورزان و باغداران از اولویت‌های مهم استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به مزیت‌های زراعت چوب نیز گفت: زراعت این محصول از لحاظ اقتصادی به صرفه است و این قابلیت را دارد که جایگزین محصولات کشاورزی شود که از درآمد اقتصادی کافی برخوردار نیستند.

استاندار تاکید کرد: حفظ جنگل، مرتع، منابع طبيعی و محیط زیست تنها مربوط به دستگاه های متولی این امر نیست بلکه یک وظیفه همگانی است و همه باید نسبت به آن حساس بوده و در جهت حفظ آن کوشا باشیم.

نجفی با اشاره به فراهم کردن تسهیلات و امکانات لازم برای حضور گردشگران در استان گفت: قطعاً در عید نوروز شاهد حضور ۶ تا ۷ میلیون مسافر در استان خواهیم بود و از آمادگی لازم در این زمینه برخوردار هستيم.

معاون برنامه‌ریزی استانداری نیز در این نشست از تهیه نقشه راهبردی توسعه استان خبر داد و افزود: این نقشه توسط دانشگاه گیلان و با بهره‌گیری از دانشگاه‌های بزرگ در طی ۱۸ ماه در ابعاد مختلف برای توسعه استان تهیه می‌شود.

محمدحسین اصغریان با بیان اینکه در بخش ایجاد اشتغال در بنگاه های زودبازده ۲۱۲ میلیارد تومان و در سایر بخش ها ۱۲۰ میلیارد تومان برای گیلان تسهیلات در نظر گرفته شده بود، اظهار داشت: تاکنون ۳۰۰ میلیارد از این میزان اعتبار پرداخت شده است و مابقی جزء مطالبات استان است که باید دریافت کنیم.

در ادامه نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، نمایندگان مردم بندر انزلی، شفت و فومن، تالش، ماسال و رضوانشهز نیز به ارائه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 2516470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha