۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۲۵

زرگرپور:

نبود ایستگاه هواشناسی مستقل در اصفهان جای تعجب دارد

نبود ایستگاه هواشناسی مستقل در اصفهان جای تعجب دارد

اصفهان- استاندار اصفهان گفت: اینكه در شهر اصفهان ایستگاه هواشناسی مستقل و یا برخی از تجهیزات وجود ندارد باعث تعجب است و برای استانی مانند اصفهان که معین تهران است، لازم است این تجهیزات فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره كل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی و ریاست سازمان هواشناسی كشور با ایشان،گفت: هواشناسی در استان اصفهان اهمیت ویژه ای دارد چرا كه یك سمت از مجموعه مشكلات استان به هواشناسی باز می گردد.

استاندار اصفهان اضافه كرد: تقریبا هیچ اقدامی نمی توان انجام داد مگر اینكه پیش بینی های لازم هواشناسی صورت گرفته باشد.

زرگرپور با بیان اینكه استان در هشتمین سال خشكسالی قرار گرفته است ، گفت: این موضوع در ابعاد مختلف خود را نشان می دهد كه یكی از دغدغه های اصلی مدیریت ارشد استان است.

استاندار اصفهان اضافه كرد: بارگذاری های غیركارشناسی در حوضه آبریز زاینده رود موجب شده كه میزان آب این حوضه سریعاً تحت تاثیر بارش ها قرار گیرد.

وی به آلودگی هوا اشاره كرد و اظهار داشت: در سال گذشته اصفهان از تهران نیز آلوده تر بود ولی امسال با تمهیدات بكارگرفته شده و اجرای طرح جامع كنترل كیفی هوای منطقه ی اصفهان توانستیم ۵۹ روز هوای ناسالم را به سالم تبدیل كنیم و در سال جاری روز خطرناك نداشته باشیم.

رسول زرگرپور معضل گرد و غبار را مشكل اساسی در حال حاضر اصفهان برشمرد و افزود: چند كانون اصلی ایجاد گرد و غبار وجود دارد كه به دلایل مختلف فعال هستند.

وی با بیان اینكه اصفهان به دلیل صنعتی بودن و همچنین مسائل گردشگری نیازمند یك هواشناسی قوی و مجهز است، افزود: این موضوع به دلیل معین تهران بودن این استان اهمیتی دوچندان پیدا می كند.

استاندار اصفهان افزود: اینكه در این شهر ایستگاه هواشناسی مستقل و یا برخی از تجهیزات وجود ندارد باعث تعجب است و برای استانی مانند اصفهان و همچنین با توجه به معین بودن، لازم است این تجهیزات فراهم شود.

مدیر ارشد استان دستگاه RVR در فرودگاه را نیاز مبرم استان برشمرد و گفت: انتظار می رود كه با كمك مسئولین سازمان و مركز هواشناسی استان، اصفهان به جایگاه مورد انتظار دست یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی كشور نیز در این دیدار ابراز امیدواری نمود كه مدیر كل جدید هواشناسی اصفهان بتواند مسائل باقی مانده استان را در این حوزه حل و فصل نماید و اصفهان را به رتبه های قبل خود بازگرداند.

داود پرهیزكار با تاكید بر اینكه باید در اصفهان به عنوان معین تهران، ایستگاه های مجهزی دایر شود، افزود: با توجه به آلودگی هوا و وجود آلاینده های جوی و همچنین گرد و غبار موجود در هوای اصفهان، ایستگاه جدید و شبكه مرتبط باید در آینده نزدیك ایجاد شود.

پرهیزكار به ایجاد مركز ملی خشكسالی در سازمان هواشناسی و احیای آن در دولت یازدهم اشاره كرد و افزود: این مركز روزانه اطلاعات جدید را رصد میكند و مناطق خشكسالی را به صورت علمی بررسی می كند.

وی با بیان اینكه یخبندان سطح جاده ها توسط سازمان هواشناسی رصد و اعلام می شود، افزود: در كل كشور ۶۶ ایستگاه هواشناسی جاده ای احداث شده است كه نسبت به تنوع آب و هوایی در ایران، این تعداد بسیار كم است و باید ایستگاه های جدید احداث گردد.

رئیس سازمان هواشناسی كشور برقراری ارتباط مستقیم با شاغلان بخش كشاورزی را از دیگر سیاست های سازمان هواشناسی عنوان كرد.

گفتنی است در این دیدار مجید بیجندی به عنوان مدیر كل هواشناسی استان اصفهان معرفی و از خدمات مهدی صالحی مدیركل سابق قدردانی شد.

کد خبر 2516518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha