۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۲۴

طي سال جاری/

شمار متوفيات گازگرفتگی در خراسان شمالی ۶۰ درصد كاهش يافت

شمار متوفيات گازگرفتگی  در خراسان شمالی  ۶۰ درصد كاهش يافت

بجنورد- مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: طي سال جاری شمار متوفيات ناشی از گاز گرفتگی در این استان نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد كاهش يافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، بابك سلحشور ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگارن با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی فوتی های ناشی از گازگرفتگی در خراسان شمالی در سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: گازگرفتگی، از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه هشت نفر را به کام مرگ کشانده است.

وي با اشاره به اين كه سال گذشته ۱۳ نفر در استان بر اثر گاز گرفتگي جان خود را از دست دادند، گفت: امسال شاهد کاهش ۶۰ درصدی در تعداد متوفیان گاز گرفتگی بوده ايم اما همین تعداد نیز زیاد بوده و باید کمتر شود.

سلحشور افزود: امسال در خراسان شمالی در ماه های فروردین، اردیبهشت، آذر و دی یک نفر و در ماه‌های آبان و بهمن  دو نفر بر اثر استشمام این گاز فوت کرده اند.

وی گفت: بدیهی است در فصول سرد و ماه هایی که از وسایل گرما زا استفاده می شود، این آمار افزایش می‌یابد که این امر مستلزم رعایت بیشتر نکات ایمنی به هنگام نصب وسایل گازسوز توسط شهروندان است.

سلحشور تصريح كرد: طبق سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، در سال ۹۱ این استان از نظر میزان مرگ ناشی از co  به نسبت جمعیت، در کل کشور در رتبه اول قرار داشت که این رقم در سال ۹۲ با ۱۴ نفر متوفی به رتبه هشتم رسید.

کد خبر 2516794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha