۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۳۳

در شیراز:

سنتور جدید "سناتور" رونمایی شد

سنتور جدید "سناتور" رونمایی شد

شیراز – سنتور جدید "سناتور" در شیراز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مخترع ساز جدید سنتور "سناتور" ظهر پنجشنبه در مراسم رونمایی از این ساز، گفت: حدود ۲۰ سال در خارج از کشور زندگی کردم و هشت سال از عمر خود را برای رفع نقایص سنتور گذاشتم.

امید طهماسبی پور با بیان اینکه "سناتور" نقیصه بزرگ کوک سنتور برای هر آهنگ جداگانه که وقت زیادی را صرف می کند را برطرف کرده افزود: حداکثر زمان مفید برای کوک این دستگاه ایرانی بسیار پایین آمده و به نوعی می توان گفت با کوک این سنتور می توان آهنگ های متفاوت را نواخت.

وی تصریح کرد: این اختراع در ۲۲ مرکز علمی و دانشگاهی معتبر اروپایی به ثبت رسیده است.

مخترع ساز جدید سنتور "سناتور" تاکید کرد: مهمترین ویژگی این ساز جدید آموزش آن توسط یک استاد پیانو است که در حالت عادی این کار برای سنتور معمولی ممکن نیست.

در ادامه این مراسم دارنده مدال برنز مسابقات جهانی ولز و موسیقیدان برجسته کشور نیز گفت: موسیقی فاخر ملی که قرنها جلوه گر تعالی هنر و ژرفای فرهنگ و ادب سرزمین ایران و اندیشه های پویای فرهنگوران راستینش بوده در عصر کنونی نیازمند آن بود تا به دست توانای هنرمندانی صاحب ذوق و نوازندگانی خوش قریحه در صناعت بهره گیرد.

سعید نیاکوثری تاکید کرد: طراحی و ساخت مبتکرانه "سناتور" با رفع محدودیت های یک سنتور آن هم با حفظ اصالت های آن بسیار مهم است که در صدای آن هیچگونه تاثیری نداشته است.

کد خبر 2516864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha