۲۲ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۴۹

حجت الاسلام روحانی نیا:

۳۸ خانه عالم در خراسان شمالی فاقد روحانی هستند

۳۸ خانه عالم در خراسان شمالی فاقد روحانی هستند

بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در حاضر از مجموع ۱۳۳ باب خانه عالم ساخته شده در روستاهای این استان، ۳۸ خانه عالم فاقد روحانی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا پنج شنبه شب در نشست عمرانی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، با اشاره به این که تاکنون ۱۳۳ باب خانه عالم در روستاهای این استان احداث شده است، افزود: این خانه ها با هدف اسکان و استقرار روحانیان مبلغ در این روستاها از سوی سازمان تبلیغات، استانداری و مردم احداث شده اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در ۳۸ خانه عالم ساخته شده در روستاهای خراسان شمالی با وجود این که ساخت آنها تمام شده و مردم روستا نیز متقاضی حضور روحانی مبلغ هستند، روحانی اسکان و استقرار نیافته است.

حجت الاسلام روحانی نیا اظهار داشت: اکنون در شش خانه عالم در شهرستان اسفراین، پنج خانه در شیروان، هفت خانه در مانه و سملقان، شش خانه در فاروج، شش خانه عالم در جاجرم، چهار خانه در شهرستان راز و جرگلان و چهار خانه عالم نیز در روستاهای شهرستان بجنورد با وجود آماده بودن خانه ها و شرایط اسکان روحانیان مبلغ، هنوز روحانی در این روستاها ساکن نشده است.

وی افزود: حضور و اسکان روحانیان مبلغ در روستاهای استان با مشکلاتی روبرو بوده و در این زمینه می بایست دستگاه ها و نهادهای مرتبط به صورت جدی تری اقدام کنند.

حجت الاسلام روحانی نیا افزود: حضور و استقرار روحانیان مبلغ به صورت مستقر، نیمه مستقر و یا در قالب طرح هجرت در روستاها، سبب بهره مندی بیشتر روستاییان از حضور روحانیان مبلغ در ایام مختلف سال شده و آنها در بیشتر ایام سال دسترسی آسان تری به روحانی دینی خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: از تعداد کل ۱۳۳ باب خانه عالم ساخته شده در روستاهای خراسان شمالی، ۲۲ باب خانه عالم در روستاهای شهرستان بجنورد، ۲۳ باب در شیروان، ۲۰ باب در اسفراین، ۲۲ باب در مانه و سملقان، ۱۶ باب در فاروج، ۱۲ باب در جاجرم، ۱۱ باب در راز و جرگلان و هفت باب خانه عالم نیز در شهرستان گرمه ساخته شده اند.

به گفته حجت الاسلام روحانی نیا از مجموع ۱۳۳ خانه عالم دایر شده در روستاهای استان خراسان شمالی ۱۱۹ باب آن تکمیل شده و ۱۴ باب نیز نیمه تمام است و همچنین ۲۶ باب از این خانه ها نیز نیامند تعمیر هستند.

وی اضافه کرد: از مجموع ۱۳۳ باب خانه عالم موجود در روستاهای خراسان شمالی ۱۱۵ خانه عالم از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، ۱۰ خانه عالم از سوی استانداری و هشت باب خانه عالم نیز توسط مردم و خیران ساخته شده اند.

کد خبر 2517179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha