۲۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۲۵

اسلامی فر در گفتگو با مهر:

طرح نظارت بر قیمت ها در شاهرود تشدید شد/ رسیدگی به ۲۰۰۰ تخلف صنفی

طرح نظارت بر قیمت ها در شاهرود تشدید شد/ رسیدگی به ۲۰۰۰ تخلف صنفی

شاهرود - رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شاهرود از تشدید طرح نظارتی این اداره به مناسبت ایام منتهی به سال نو خبر داد و گفت: نظارت بر قیمت اقلام مصرفی و بازار تا پانزده فروردین ۹۴ ادامه خواهد داشت.

علی اسلامی فر در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر جدیت در نظارت و بازرسی حوزه بازار در شاهرود اظهار داشت: در این طرح نظارتی، رؤسای شعب تعزیرات و پرسنل اجرایی در کنار بازرسان اتاق اصناف، صنعت معدن و تجارت، مراکز بهداشت و سایر دستگاه های نظارتی از واحدهای مختلف عرضه و فروش کالا و خدمات بازدید می کنند.

وی افزود: اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شاهرود در خارج از ساعات اداری و نیز ایام تعطیل در قالب اکیپ های کشیک آمادگی لازم را در خصوص رسیدگی سریع به تخلفات، بازرسی و تشکیل پرونده دارد.

۲۰۰۰ تخلف صنفی در شاهرود رسیدگی شد

این مقام مسئول همچنین اعلام کرد: مردم عزیز می توانند شکایت های خود را به صورت حضوری با اداره تعزیرات حکومتی شهرستان مطرح کنند و یا با شماره ۳۲۲۲۱۰۱۲ تماس حاصل و تخلفات در حوزه کالا و خدمات را نیز می توانند با شماره ۳۲۳۶۶۷۰۷ بازرسی و نظارت اصناف و۱۲۴ اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان های شاهرود و میامی اعلام کنند.

اسلامی فر با اعلام اینکه تاکنون هزار و ۶۰۰ فقره پرونده در حوزه کالا و خدمات اعلام گزارش شده است، ابراز داشت: از این تعداد هزار و ۵۵۰ فقره مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تخلفات بخش کالاها و خدمات، گران فروشی، کم فروشی، تقلب در کسب، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور خرید و عدم رعایت نظامات صنفی بوده است.

۴۴۰ فقره تخلف در حوزه بهداشت، دارو و درمان

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شاهرود تعداد پرونده های حوزه بهداشت، دارو و درمان را ۴۴۰ فقره عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون به ۴۲۰ مورد از پرونده های دریافت شده از دانشگاه علوم پزشکی رسیدگی شده است.

وی در توضیح اهم تخلفات بخش بهداشت در واحد های صنفی، تصریح کرد: اهم تخلفات این بخش مربوط به عدم رعایت ضوابط بهداشت محیط واحدهای صنفی و عرضه کالاهای غیر بهداشتی بوده و در این میان تخلفات داروخانه ها و سایر مؤسسات درمانی سهم اندکی داشته اند.

اسلامی فر با اشاره به ۶۴فقره پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز گفت: از این تعداد ۶۰پرونده تا کنون رسیدگی شده و از جمله کالاهای کشف شده می توان به موتورسیکلت، میوه های خارجی، لوازم آرایشی و بهداشتی و گوشی تلفن همراه اشاره کرد.

وی اضافه کرد: جزای نقدی، تعطیلی واحد و خط تولید، ضبط کالا و نصب پارچه با عنوان متخلف بر سر واحد صنفی، از مجازات هایی هستند که برای متخلفان در نظر گرفته می شود.

تخلفات نانوایی ها سیر نزولی دارد

عضو کارگروه تنظیم بازار شهرستان شاهرود با اشاره به ۲۹۰پرونده رسیدگی شده از۳۰۰ گزارش تخلف نانوایی ها در سالجاری هم گفت: انتظار می رفت با آزاد سازی قیمت نان در برخی از واحدهای صنفی نانوایی، تخلفی در آنها مشاهده نشود و گزارش های اخیر حاکی از آن است که با افزایش قیمت اعمال شده برای این دسته از واحدها، تخلفات سیر نزولی داشته است.

اسلامی فر تصریح کرد: کم فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد و عدم عایت دستورالعمل های بهداشتی و تعطیلی خودسرانه از مهم ترین تخلفات خبازان هستند.

وی افزود: امیدواریم به علت فضای رقابتی ایجاد شده، کیفیت نان که یکی از کالاهای اساسی مردم است، هرچه بیشتر ارتقاء یابد.

هیچگونه اغماضی در برخورد با متخلفان نخواهد شد

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه انتظار می رود کسبه محترم مراعات حال مردم به خصوص اقشار کم درآمد را داشته باشند، گفت: بی تردید سازمان تعزیرات حکومتی هیچ گونه اغماضی در برخورد با متخلفان نخواهد داشت.

اسلامی فر اظهار داشت: از آنجا که قیمت کالاها تابع عرضه و تقاضاست و میزان تقاضای مردم در برخی از ایام از جمله پایان سال رو به افزایش می گذارد، بعضی از کسبه یا واحدهای صنفی ممکن است حقوق مصرف کننده را زیر پا بگذارند و با قیمت های کاذب مردم را به سختی بیاندازند.

وی افزود: دقت مردم در انتخاب کالا از نظر کیفیت، قیمت، شناسایی واحدهای منصف و خرید از آن ها در کاهش نارضایتی مردم و آمار شکایت ها بی تاثیر نیست.

صدور حکم توسط شعب سیار در مکان

این مقام مسئول همچنین، سازمان تعزیرات حکومتی را به عنوان مرجع اختصاصی رسیدگی به تخلفات اقتصادی دانست و تصریح کرد: تعزیرات حکومتی بر اساس قوانین موضوعه مکلف به رسیدگی به گزارش های دستگاه های نظارتی از قبیل سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه های علوم پزشکی، اتاق اصناف، مرجع انتظامی و سایر دستگاه های نظارتی است.

اسلامی فر در توضیح حوزه صلاحیت های سازمان تعزیرات حکومتی، اظهار داشت: کالا و خدمات، بهداشت دارو و درمان، قاچاق کالاو ارز از جمله بخش هایی هستند که تعزیرات حکومتی در امر نظارت بر آنها مکلف است.

وی ادامه داد: سازمان تعزیرات صرف نظر از وظیفه ذاتی خود در امر نظارت، در امر تاسیس شعبه سیار و اعزام نماینده به همراه سایر دستگاه ها برای گشت مشترک انجام وظیفه می کنند.

اسلامی فر در خاتمه خاطر نشان کرد: نظارت بر حوزه های مختلف از جمله شرکت های تولیدی، واحدهای صنفی، انجام نظارت و بازرسی و رسیدگی به تخلف از جمله وظایف گشت سیار است که در این ایام اقدام به رسیدگی تخلفات و صدور حکم در مکان اقدام می کند.

 

 

 

کد خبر 2517617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha