۲۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۲۳

توسط انتشارات آستان قدس/

کتاب «علی خورشید بی غروب» تلخیص۲۰۰ جلد متون اسلامی منتشر شد

کتاب «علی خورشید بی غروب» تلخیص۲۰۰ جلد متون اسلامی منتشر شد

مشهد- کتاب علی خورشید بی فروغ تلخیصی از ۲۰۰ جلد متون اسلامی توسط انتشارات آستان قدس رضوی با چاپ مجدد پس از ۱۰ سال منتشر و در بازار عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روبط عمومی انتشارات آستان قدس رضوی این کتاب با هدف تبیین و ارائه داستان هایی کوتاه و سودمند از زندگانی نخستین پیشوای اهل تشیع از میان ۲۰۰ جلد از متون اسلامی پس از ۱۰ سال تجدید چاپ شده است.

کتاب علی(ع) خورشید بی غروب تلاشی مجدانه در راستای کامل کردن تصویر حقیقی مولی الموحدین علی(ع) است که به قلم مریم امامیان و به همت انتشارات آستان قدس رضوی نخستین بار در سال ۱۳۸۳ به چاپ رسید.

این کتاب که به تازگی توسط این انتشارات به چاپ مجدد رسیده است گزینش هایی از حدود ۲۰۰ جلد از متون اسلامی کتاب های اخلاقی، علمی و سیاسی در مورد امیر المؤمنین را به رشته تحریر دراورده است.

کتاب علی خورشید بی غروب که به منظور هدایت، ارشاد و آموزش راه و روش زندگی به شکل ارائه داستان هایی سودمند از کتاب ها و احادیث استخراج شده در ۱۴ فصل موضوعی از جمله داد و داوری، سخاوت و ایثار، فضیلت و شجاعت، دشمن ستیزی، صبر و گذشت، حقوق بیت المال، با تلخی چشیدگان محروم و نان از عمل خویش تدوین شده است در قطع وزیری و به مبلغ ۷۲ هزار ریال در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

برخی از کتاب های متون اسلامی که در این اثر از آنها اقتباس شده است شامل بحار النوار، سیری در نهج البلاغه، الکنی و الألقاب، ربیع الأبرار، علی نماد حکومت حق، اصول کافی، شرح نهج البلاغه، امام شاهد و شهید، الغدیر، عبقریه الامام، انساب الأشراف، نماز و عبادت علی(ع) و همچنین سوره ها و آیات مختلف قرآن کریم است.

در بخشی از این کتاب آمده است: شبی از شب ها هوا سرد بود و حضرت علی(ع) از کنیزش لباسی خواست و لذا کنیز قطیفه آورد.

علی(ع) پرسید: این قطیفه از کیست؟

کنیز پاسخ داد: از بیت المال است.

علی (ع) فرمود: اگر در سرما بخوابم و بی لباس بمانم بهتر است از اینکه به اموال مردم خیانت کنم.

علی(ع) آن شب در سرما و بی رختخواب خوابید ولی قطیفه را بر روی خود نکشید.

کد خبر 2519257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha