۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۱۷

گزارش مهر از اختامییه جشنواره سرزمین نور/

جایزه «باروت خیس» به نخست وزیر فرانسه رسید

جایزه «باروت خیس» به نخست وزیر فرانسه رسید

خرمشهر - در مراسم اختتامیه جشنواره سرزمین نور در خرمشهر، جایزه باروت خیس به «مانول والس» نخست وزیر فرانسه رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی سرزمین نور و جشنواره باروت خیس شامگاه دوشنبه با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار علی فضلی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، سردار یعقوب سلیمانی مسئول سازمان اردویی راهیان نور بسیج، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان، پدر شهید احمدی روشن و خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و زائران کاروان های راهیان نور در سالن شهید «محمدجهان آرا» مجتمع اردوگاهی شهید باکری خرمشهر برگزار شد.

در این مراسم، سومین جایزه بین المللی باروت خیس به «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه و جایزه خرس طلایی این دوره از جشنواره باروت خیس به «دیتر کاتلیس» مدیر جشنواره فیلم برلین رسید.

دبیر جشنواره جایزه بین المللی باروت خیس در این مراسم، بیانیه سومین جایزه بین المللی باروت خیس را برای حاضرین مراسم قرائت کرد و در نهایت تندیس این جایزه به مانوئل والس نخست وزیر فرانسه به عنوان احمق ترین سیاستمدار سال، اهدا شد.

مانوئل والس به خاطر توهین به اعتقادات ادیان الهی، در حالی که ادعا دارند در فرانسه، آزادی اندیشه و حقوق انسانی وجود دارد از میان کاندیدایی همچون بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیست، جان مک کین عضو سنای آمریکا، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، کلودیا روت نائب رئیس مجلس آلمان به عنوان نفر نهایی سومین جایزه بین المللی باروت خیس با رای مردمی انتخاب شد و این جایزه را از آن خود کرد.

پس از اینکه برگزیده جایزه باروت خیس اعلام شد شعار «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر فرانسه» در سالن برگزاری مراسم طنین‌انداز شد.

براساس اعلام مجری برنامه، قرار است دو تن از دانشجویان به نمایندگی از طرف مردم شهید پرور ایران، تندیس باروت خیس را به سفارت فرانسه برای اهدا به نخست وزیر این کشور تحویل دهند.

باروت خیس

جایزه «باروت خیس» قرار است به صورت سالانه به مخالفان جمهوری اسلامی ایران که ناخودآگاه توطئه یا طرحی شوم را علیه ایران اسلامی برملا می کنند و حقیقت زر و تزویر استکبار را نمایان می سازند، اهدا می شود که سال گذشته «تاریا کرونبرگ» رئیس کمیته امور خارجی پارلمان اروپا و «کاترین اشتون» نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی به دلیل دیدار با سران فتنه در ایران و نشان دادن رابطه سران فتنه و اروپا در فتنه ۸۸ اهدا شد.

اولین جایزه بین المللی باروت خیس، دو سال گذشته به همسر اوباما با اهدای جایزه اسکار به فیلم ضد ایرانی آرگو، به دلیل اینکه پرده از سیاسی بودن هالیوود برداشت، این جایزه را از آن خود کرد. امسال نیز برای سومین سال پیاپی جایزه باروت خیس به یکی از افشاگران سیاست‌های نظام استکبار علیه انقلاب اسلامی و یا سران کشورهای مخالف جمهوری اسلامی اعطا می شود.

دلیل انتخاب نامزدها

بنیامین نتانیاهو به دلیل کشتار ۵۷۸ کودک ظرف مدت ۵۱ روز، بر خلاف ظاهر صلح طلبانه‌ای که در مجامع عمومی دارد، جان مک کین به دلیل حمایت علنی از گروه‌های تروریستی داعش، القاعده، النصره و ... در حالی که مدعی مبارزه با تروریسم است، دیوید کامرون به خاطر اهانت هایی که به رئیس‌جمهور کشورمان داشته، در حالی که در ظاهر امر، همه جا از دموکراسی سخن می‌گوید، مانوئل والس به خاطر توهین به اعتقادات ادیان الهی در حالی که ادعا دارد در فرانسه، آزادی اندیشه و حقوق انسانی وجود داردو کلودیا روت به دلیل آشکار کردن رابطه عوامل جریان فتنه سال ۸۸ با جریان استکباری در حالی که در گذشته، ادعایش چیزی برخلاف این بود  نامزدهای این دوره جایزه باروت خیس بودند.

جایزه خرس طلایی نصیب دیتر کاتلیس

ابتکار جدیدی که در جشنواره بین المللی باروت خیس امسال در نظر گرفته شد اعطای جایزه خرس طلایی به کسی بود که با اقدامات خود در سال گذشته، هنر را بی اعتبار کرده است. جایزه «خرس طلایی» امسال به اتفاق آرا به «دیتر کاتلیس» مدیر جشنواره فیلم برلین که یک فیلم ضدایرانی را به عنوان اثر بر‌تر انتخاب کردند تعلق گرفت.

نادری، دبیرستاد مردمی جایزه باروت خیس در خصوص این بخش، توضیحاتی ارائه داد و گفت: دیتر کاتلیس مدیر جشنواره فیلم برلین که یک فیلم ضدایرانی را به عنوان اثر بر‌تر انتخاب کرد‌ه بود ‌هنر را بی‌اعتبار کرده و لایق دریافت جایزه خرس طلایی  باروت خیس شده است.

باروت خیس

وی در خصوص طراحی تندیس این جایزه افزود: طراحی این تندیس، یک خرس طلائی است. خرس طلایی یکی از نمادهای کشور آلمان است و فردی که بر خلاف جهت، خرس طلایی را حرکت می دهد در حقیقت تلاش می کند که با قلاده ای که به گردن دارد، مسیر این خرس طلایی را به انحراف بکشاند.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی سرزمین نور گفت: ۲۶ اسفند سال گذشته، در دیداری که دست اندرکاران و خادمین راهیان نور با مقام معظم رهبری داشتند، ایشان حرکت راهیان نور را یک ابتکار انقلابی و الهی برشمردند و تاکید کردند که راهیان نور کار شایسته ای است و این حرکت عظیم فرهنگی باید ادامه پیدا کند.

سردار یعقوب سلیمانی ادامه داد: رهبرمان در این دیدار تاکید داشتند که راهیان نور یک سنت حسنه است و نباید بگذاریم که یادمان ها و مناطق عملیاتی دفاع مقدس دست خوش فراموشی شود.

وی افزود: توفیق داشتیم که دوازدهمین جشنواره ملی سرزمین نور را از ۲۰ اسفند به مدت شش شب برگزار کنیم که در این مدت، شاهد تجلیل از ۱۲ رشته مختلف این جشنواره بودیم که اکنون با برگزاری مراسم اهدای جایزه بین المللی باروت خیس به کار خود پایان می دهد.

سردار سلیمانی در پایان تاکید کرد: برگزاری نشست ها و کارگاه های تخصصی برای برگزیدگان جشنواره ملی سرزمین نور و برنامه ریزی برای جشنواره باروت خیس و افزوده شدن بخشی به این جشنواره به عنوان جایزه «خرس طلایی» از جمله ویژگی های خاص امسال بوده است.

در این مراسم، بعد از قرائت بیانیه هیئت داوران بخش پویانمایی و نرم افزارهای چند رسانه ای، از برگزیدگان این بخش تجلیل به عمل آمد و از دو عنوان کتاب که در برگیرنده آثار ۱۱ دوره جشنواره سرزمین نور در رشته های شعر، داستان، متن ادبی و خاطره بود، رونمایی شد.

 

کد خبر 2519909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha