۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۱۰

دریس:

تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در سال ۹۳ روند افزایشی داشته است

تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در سال ۹۳ روند افزایشی داشته است

اهواز - مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: با تلاش کارکنان این شرکت، تولید نفت در این شرکت در سال ۹۳ روندی افزایشی داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید دریس در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: شرکت مناطق با توجه به وضعیتی که همگی از آن آگاه هستیم برنامه تولید را برای سال ۹۳ به شکل افزایشی برنامه ریزی کرد. در حقیقت نه تنها کاهش ها و افت طبیعی مربوط به چاه های نفتی را برنامه ریزی و مدیریت کردیم بلکه برنامه به شکلی بوده که افزایش تولید هم داشتیم.

وی عنوان کرد: پایه تولید، اول فروردین امسال دو ميليون و  ۹۳۹ هزار بشكه در روز بوده الان که داریم صحبت می کنیم به دو ميليون و ۹۶۵ هزار بشكه در روز رسیده یعنی ۲۵ هزار بشکه درروز افزایش توان تولید داشتیم ضمن اینکه ۲۸۲ هزار بشکه در روز افت توانایی تولید مربوط به چاه های نفت جبران شده است.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب یادآور شد: یعنی این وضعیت خوبی است که علاوه بر اینکه به دلیل چاه های نفتی شاهد افت بودیم ولی با برنامه ریزی این افت را جبران کرده و توانستیم ۲۵ هزار بشکه نفت روزانه را به تولید اضافه کنیم.

دریس با اشاره به اینکه متوسط افزایش تولید شرکت بیش از ۱۰۰ درصد محقق شده است، گفت: به صورت کلی بیش از ۱۰۰ درصد تولید متوسطی که برای امسال به شرکت ملی نفت متعهد بودیم را محقق کردیم. پایه تولید سال آینده برای ما بسیار مهم است چون برنامه ریزی شده تا متوسط تولید سال آینده را وقتی توان تولید بالا رفت، افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: تا پایان اسفند ماه سال آینده، توان تولید بیشتری خواهیم داشت و هدف شرکت این است که توان تولید را به سه میلیون بشکه در روز برسانیم. در حال حاضر مناطق نفت خیز جنوب این ماموریت را دارد که در میدان مشترک آزادگان تعداد ۴۰ حلقه چاه را حفر کنیم.

ادامه داد: هر چند که این ماموریت بر میزان تولید ابتدای سال جاری تاثیر گذاشت البته با تدابیر اتخاذ شده این تاثیرات را کاهش دادیم. در حال حاضر ۳۱ هزار بشکه نسبت به برنامه ریزی های شرکت جلو هستیم.

نقش خنثی تحریم ها در افزایش تولید

عبدالامیر حویزاوی مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب نیز در این جلسه عنوان کرد: مناطق نفت خیز جنوب پنج شرکت بهره برداری و چهار شرکت خدماتی دارد. شرکت های بهره برداری در زمینه تولید و فرآورش نفت فعالیت می کنند. شرکت های خدماتی نیز مقدمات فعالیت بهتر شرکت های بهره بردار را فراهم می کنند.

وی بیان کرد: تمامی خدمات ما در ارتباط با مناطق نفت خیز و شرکت های تابع آن است. این شرکت وظیفه تعمیرات اساسی ماشین آلات بالای چهار هزار اسب بخار را بر عهده دارد. پمپ های انتقال برق و الکترو موتور از جمله این دستگاه ها است.

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب گفت: تعمیرات اساسی کلیه تجهیزات موجود در شرکت هم بر عهده ما بوده که برای انواع مخازن با فشار بالا و کم ذخیره و فرآورش نفت است نیز از جمله این تجهزات هستند.

حویزاوی تاکید کرد: انواع مبدل های گازی، زمینی و هوایی، گیربکس و برج های تقطیر نیز از دیگر تجهیزاتی هستند که تعمیرات اساسی آنها را در سال جاری انجام دادیم.

وی یادآور شد: در سال جاری تعمیرات ۲۶ کارخانه را انجام داده و آنها را در اختیار بهره برداران قرار دادیم. همچنین ۳۵ توربین را در بخش کارگاهی، سایتی و عملیاتی تعمیر کردیم.

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب ادامه داد: حدود ۴۵ کمپرسور گازی و بیش از ۱۰ پمپ انتقال نفت را هم امسال مورد تعمیرات اساسی قرار دادیم. همچنین در سال جاری تعمیرات اساسی بیش از ۵۰ الکترو موتور برقی انجام شد.

حویزاوی در پایان گفت: با وجود تحریم هاي ظالمانه ای که به کشور تحمیل شد اما این شرکت وظایف ذاتی خود را به خوبی انجام داده و در استمرار و افزایش تولید نقش خوبی را ایفا کرده است.
    

 

کد خبر 2519980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha