۲۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۲۰

گزارش خبری/

آب و هوای مطلوب بوشهر در نوروز/ آمادگی برای میزبانی از مسافران

آب و هوای مطلوب بوشهر در نوروز/ آمادگی برای میزبانی از مسافران

بوشهر - استان بوشهر طی ایام نوروز دارای آب و هوایی مطلوب است که این موضوع هر ساله مسافران نوروزی را از استان‌های مختلف کشور به این استان می‌کشاند.

به گزارش خبرنگار مهر، در آخرین روزهای سال قرار داریم و چند روزی به آغاز سال نو نمانده است و سفرهای نوروزی در حال آغاز شدن است و شاهد شلوغ شدن جاده‌ها و حرکت مردم از استانی به استان دیگر خواهیم بود.

استان بوشهر نیز هر ساله در این ایام شاهد حضور گسترده مسافران نوروزی است و بر اساس آماری که البته بعضا با اغراق اعلام می‌شود، جمعیتی چند برابر جمعیت استان را در خود می‌بیند.

استان بوشهر در فصل بهار دارای آب و هوایی بسیار خوب است که این آب و هوا باعث می‌شود تا افراد از نقاط مختلف کشور خود را به بوشهر برسانند و از این استان به عنوان نقطه هدف مسافرت خود استفاده کنند.

هر چند در سال جاری بارش‌های کمی را در استان شاهد بودیم، این روزها بارش های خوبی در استان آغاز شده است و بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، این بارندگی‌ها تا روزهای نخست بهار نیز ادامه خواهد داشت.

بوشهر؛ استانی کوچک با قابلیت‌های بزرگ

استان بوشهر از استان‌های ساحلی کشور در حاشیه خلیج فارس است که دارای وسعت ۲۲ هزار کیلومتر بوده و جمعیت حدود یک میلیون و ۳۲ هزار نفر است. این استان دارای عرضی کم و طول زیاد است.

استان بوشهر دارای بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس است که سواحل ماسه‌ای از شمال تا جنوب استان بوشهر به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر مورد توجه است.

از ظرفیت‌های این استان می‌توان به وجود صنایع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی در این استان اشاره کرد. تولید بخش عمده گاز کشور و همچنین صادرات ۹۵ درصد از نفت خام کشور این استان را به عنوان قطب اقتصاد و انرژی کشور قرار داده است.

استان بوشهر دارای اولین نیروگاه اتمی کشور است و به عنوان نماد انرژی صلح‌آمیز ایران اسلامی شناخته می‌شود و هم اکنون بخشی از برق کشور از طریق نیروگاه اتمی بوشهر تولید می‌شود.

http://media.mehrnews.com/d/2015/02/16/4/1595264.jpg?ts=1425711172897

بخش کشاورزی نیز از دیگر ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است که تولید بخش قابل توجه خرمای کشور، تولید بیشترین میزان گوجه فرنگی خارج از فصل کشور و محصولاتی چون صیفی‌جات و مرکبات و غلات و دانه‌های روغنی نیز از محصولات مهم استان است.

بنادر و گمرکات و صید و صیادی و آبزی‌پروری نیز از دیگر ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است.

استان بوشهر دارای ۱۰ شهرستان است که شامل شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه، دیلم، تنگستان، دشتی، دیر، کنگان، جم و عسلویه است.

از شهرهای استان بوشهر می‌توان به چغادک، جزیره خارک، عالی‌شهر، اهرم، دلوار، برازجان، آب‌پخش، سعدآباد، شبانکاره، تنگ ارم، کلمه، بوشکان، وحدتیه، دالکی، خورموج، کاکی، شنبه، دیر، آبدان، بردخون، بردستان، کنگان، بنک، دوراهک، عسلویه، نخل‌تقی، جم، ریز، گناوه، بندرریگ، دیلم و امام حسن اشاره کرد.

http://media.mehrnews.com/old/Original/1393/01/04/IMG01391005.JPG

راه‌های دسترسی به استان بوشهر

از راه‌های دریایی، هوایی و زمینی می‌توان به استان بوشهر سفر کرد که البته راه‌های زمینی مهمترین راه دسترسی و بیشترین میزان استفاده را دارد.

راه دریایی، استان بوشهر دارای بنادر متعددی است که این بنادر کمتر برای رفت و آمد افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند و بیشتر، محلی برای تجارت و دریانوردی و صیادی هستند.

استان بوشهر دارای فرودگاه های متعددی است که پروازهایی به نقاط مختلف کشور دارند ولی بیشترین پروازها مربوط به فرودگاه‌های عسلویه، بوشهر، جزیره خارک و جم و بندر امام حسن است و دیگر فرودگاه‌ها در حال حاضر فعالیت چندانی ندارند.

استان بوشهر از شمال به قسمتی از استان خوزستان و استان کهگیلویه و بویراحمد، از شرق به استان فارس، از جنوب و غرب به خلیج فارس و از جنوب شرق به قسمتی از استان هرمزگان محدود است.

استان بوشهر از طریق شهرهای اهرم و دالکی و جم، راه‌هایی برای اتصال به استان فارس دارد که بیشترین راه مورد استفاده برای ارتباط استان بوشهر با بخش‌های شمالی، جاده برازجان - شیراز است که از مسیر شیراز - کازرون - دالکی - برازجان - بوشهر عبور می‌کند. بخش‌هایی از این مسیر بزرگراه است و تلاش برای تبدیل بقیه مسیر به بزرگراه نیز در دست اقدام است.

http://media.mehrnews.com/old/Original/1392/11/01/IMG19002489.jpg

راه ارتباط استان بوشهر با دیگر استان جنوبی و استان‌های شرقی نیز از طریق شهرستان عسلویه فراهم می‌شود که شهرستان عسلویه به عنوان جنوبي ترین شهرستان این استان دارای راه‌های ارتباطی با جنوب و شرق است که مسیر موجود در استان بزرگراه است.

دو شهرستان شمالی استان بوشهر یعنی گناوه و دیلم به استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد متصل می‌شوند که این مسیر به علت ترافیک بالا و عرض کم راه، نیازمند تبدیل شدن به بزرگراه است که در جریان سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، طرح بزرگراه این مسیر مصوب شد.

در مجموع مهمترین راه دسترسی به استان بوشهر، مسیر بوشهر - شیراز است که همواره پراستفاده‌ترین مسیر نیز هست.

جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر

استان بوشهر از نظر تاریخی دارای آثار متعددی است ولی این آثار تاکنون آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است و عملا شاهد حضور گردشگران در استان بوشهر برای استفاده از این آثار تاریخی نیستم. از جمله این آثار تاریخی می‌توان به بندر سیراف اشاره کرد.

سواحل استان بوشهر از شمال تا جنوب به عنوان بهترین مهمترین ظرفیت گردشگری استان بوشهر است که بسیاری از گردشگران نیز برای همین منظور به استان بوشهر سفر می‌کنند.

گردشگری تجاری نیز یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر است که به علت وفور بازارهای عرضه کالای ملوانی در استان بوشهر، گردشگران توجه ویژه‌ای به این بازارها دارند که می‌تاند به بازارهای گناوه و دیلم به عنوان سرآمد این بازارها اشاره کرد.

آمادگی استان بوشهر برای میزبانی از مسافران نوروزی

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر به عنوان یکی از مهمترین مناطق هدف گردشگری از سوی مسافران نوروزی در استان‌های مختلف کشور مورد نظر است و در ایام نوروز با توجه به وضعیت مطلوب آب و هوای استان بوشهر شاهد حضور گسترده مسافران نوروزی در استان هستیم.

سید محمد حسن باستی اضافه کرد: طی ماه‌های اخیر نشست‌های متعددی را در زمینه میزبانی از مسافران نوروزی داشته‌ایم و ۱۱ کمیته تخصصی ویژه سفر در استان بوشهر تشکیل شده است که هماهنگی‌های لازم برای استقبال از مسافران نوروزی صورت بگیرد.

وی افزود: تمهیدات لازم برای رفع نقاط حادثه خیز راه‌های استان و اجرای گشت‌های راهداری و نظارتی بر راه‌های استان نیز صورت گرفته و طرح‌های ترافیکی ویژه ایام نوروز در استان اجرا می‌شود.

http://media.mehrnews.com/old/Original/1392/01/06/IMG13350239.jpg

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از ایجاد پایگاه اورژانس هوایی در استان بوشهر و استقرار یک دستگاه بالگرد در این پایگاه خبر داد و اذعان داشت: پایگاه‌های جدید امداد و اورژانس در استان ایجاد می‌شود.

باستی از آماده‌سازی ۲۹ کمپ اسکان برای مسافران نوروزی در استان بوشهر خبر داد و افزود: ۳۳۸ مدرسه با دو هزار و ۲۰۵ کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در استان بوشهر در نظر گرفته شده است.

کد خبر 2520721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha