۲۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۱۶

دانشجو اعلام كرد؛

سدهای آذربايجان غربی آماده ميزبانی از مسافران نوروزی

سدهای آذربايجان غربی آماده ميزبانی از مسافران نوروزی

اروميه- مدير عامل شركت آب منطقه اي آذربايجان غربي از ايجاد زمينه های لازم برای بازديد مسافران نوروزی از سدهای استان در طول ايام تعطيل خبر داد.

كیومرث دانشجو در گفتگو با خبرنگار مهر،با اشاره به اینكه محیط اطراف اكثر سدهای آذربایجان غربی طبیعت زیبا و جذاب برای گردشگران دارد،‌ افزود: در این راستا سدهای شهرچایی ارومیه،‌ سد مهاباد و سد حسنلوی نقده برای میزبانی از گردشگران آماده سازی می شوند.

وی با بیان اینكه سایر سدهای استان در مسیرهای سخت گذر قرار گرفته اند،‌ اظهار داشت: از این رو این سه سد كه در مسیر تردد گردشگران نوروزی قرار دارد برای میزبانی از مسافران آماده سازی شده كه كارشناس جزئیات و اهداف و موقعیت سدها را برای بازدید كنندگان تشریح می كنند.

مدیر عامل شركت آب منطقه ای آذربایجان غربی در ادامه عنوان كرد: مسافران نوروزی ضمن سفر به استان زیبا و سرسبز آذربایجان غربی، از جلوه های زیبای تلاش و سازندگی و چشم اندازهای طبیعی و بانشاط سدهای استان بازدید و بهره مند شده كه شرایط اسكان نیز در این محلهای پیش بینی شده است.

دانشجو با اشاره به اینکه طی نوروز سالهای گذشته بر اساس آمار اعلامی حدود 30 هزار گردشگر از سدهای آذربایجان غربی بازدید کردند، اعلام کرد: مسافران و گردشگران علاقه مند می توانند طی ایام نوروز از اول تا 12 فروردین  بین ساعات 10صبح تا19 عصر از این سدها بازدید کرده و از چشم انداز های طبیعی و زیبای آنها بهره مند شوند.

هم اكنون سدهای نازلو چای و شهرچای  در ارومیه، آغ چای در  چایپاره، ارس 2 و قیقاج  پلدشت، شهید قنبری در ماکو، دریک چای در  سلماس، چپرآباد در  اشنویه، الغدیر (ساروق) در تکاب، سیلوه در  پیرانشهر، حسنلو در نقده، نوروزلو در  میاندوآب و سد مهاباد در مهاباد وجود دارد.

آذربایجان غربی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی بعد از خوزستان دومین استان پر آب ایران بوده و منابع آبی فراوانی از جمله دریاچه ارومیه، سد ارس، دریاچه مارمیشو و .... دارد.

کد خبر 2521278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha