۲۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۸:۱۹

در ستاد تسهیلات زائران قم عنوان شد:

ذخیره سازی ۱۳۰۰ تن سیب و پرتقال در قم/ آمادگی پارکینگ ۶هزار خودرو

ذخیره سازی ۱۳۰۰ تن سیب و پرتقال در قم/ آمادگی پارکینگ ۶هزار خودرو

قم - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از ذخیره‌سازی یک هزار تن پرتقال، ۳۰۰ تن سیب و ۵۰ تن مرغ منجمد برای مصرف نوروزی شهروندان قمی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری تسهیلات زائران نوروزی استان قم، محمدرضا طلایی عصر پنجشنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائران استان قم که با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، ابراز داشت: برای تنظیم بازار میوه در شب عید، استان قم با هیچ گونه مشکلی مواجه نیست و اقلام مورد نیاز کیفیت خوب پیش از این تهیه شده‌اند.

وی بیان داشت: قم در بین استان‌های کشور اولین استانی بود که خرید و حمل اقلام مورد نیاز شهروندان و زائران برای نوروز ۹۴ را آغاز کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم اظهار داشت: هزار تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب پیش از این برای استفاده شهروندان ذخیره شده بودند و تا امروز نزدیک به ۱۷۰ تن پرتقال را در سطح شهر قم توزیع کرده‌ایم.

طلایی گفت: با توجه به تنظیم بازار نوروزی و عرضه مناسب میوه، شاهد پایین آمدن قیمت میوه در بازار هستیم.

وی یادآور شد: نزدیک به ۵۰ تن مرغ منجمد نیز ذخیره سازی کرده‌ایم که روزانه در استان قم برای شهروندان و زائران توزیع می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: کشتارگاه‌های قم نیز در ایام نوروز تعطیل نشده و کارکنان آن به صورت شیفتی مشغول به تأمین گشت قرمز برای مردم خواهند بود.

افتتاح آزاد راه قم - گرمسار ترافیک اتوبان قم - تهران را ۳۰ درصد کاهش داد

محسن بهشتی

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم نیز در این جلسه گفت:۱۲۰ راهدار با تمام امکانات ماشین آلات سبک و سنگین در محورهای ارتباطی استان قم مستقر شده اند.

محسن بهشتی از مانیتورینگ محورهای مواصلاتی استان قم خبر داد و افزود: افزایش سفرهای ریلی به قم نقش موثری در کاهش ترافیک محورهای مواصلاتی استان داشته است.

وی گفت: با افتتاح آزاد راه قم - گرمسار به مرور تا سقف ۳۰ درصد ترافیک آزادراه قم - تهران کاهش یافته است و با وجودیکه برخی نرخ عوارض قم - گرمسار را بالا عنوان می‌کنند استقبال مسافران طی روزهای اخیر از آن خوب بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: با استعلام صورت گرفته از هواشناسی استان قم وضعیت آب و هوا وضعیتی مطلوب در نوروز ۹۴ خواهد بود و شاهد وضعیت بحرانی نخواهیم بود.

سه هزار نیروی شهرداری و ۲۷۰ دستگاه مکانیزه در خدمت زائران هستند

سرپرست شهرداری قم نیز در این جلسه ضمن تقدیر از وفاق و همدلی مدیران استان برای خدمت رسانی به زائران کریمه اهل بیت(س) بیان داشت: استان قم در شاهراه مواصلاتی ۱۷ استان کشور قرار دارد و هر ساله شاهد کسب رتبه اول تا سوم در تعداد مسافران هستیم.

مجید متین فر

مجید متین فر ابراز داشت:  طی دو ماه گذشته مجموعه شهرداری آمادگی مناسبی را برای استقبال از بهار فاطمی در دستور کار خود قرار داده است و اقدام به تغییر و بهبود سیما و منظر شهری، تأمین مایحتاج و اقلام ضروری زائران، ارتقای بهداشت عمومی شهر و زیباسازی شهری کرده‌ایم.

وی هم چنین اسکان زائران و میهمانان در کمپینگ های شهری و بوستان ها و اطلاع رسانی به زائران را از دیگر اقدامات شهرداری قم در نوروز ۹۴ ذکر کرد.

رئیس کمیته خدمات شهری و رفاه عمومی ستاد تسهیلات زائران استان قم افزود: آسیب شناسی را محور کارخود قرار داده ایم و در دستور کار داریم مواردی که نقاط قوت ما در سال های گذشته بوده است را تقویت کرده و نقاط ضعف را مرتفع کنیم.

وی گفت: شهرداری قم با آماده باش سه هزار نفر نیروی انسانی در مجموعه خود و بکارگیری ۲۷۰ دستگاه مکانیزه آماده خدمات مطلوب به زائران است.

متین فر هم چنین از آماده سازی ۲۰ بوستان شهری قم برای استفاده به عنوان کمپینگ برای اسکان موقت زائران نوروزی خبر داد.

آماده سازی پارک ۶ هزار خودرو در پارکینگ‌های اطراف حرم مطهر

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد تسهیلات زائران استان قم نیز در جلسه ستاد تسهیلات زائران استان قم ابراز داشت: مبحث ترافیک با توجه با حجم بالای زائران از اهمیت خاصی در شهر قم برخوردار است و برای خدمات رسانی بهتر به مسافران نقاط ضعف و قوت سال‌های گذشته را جمع بندی کرده‌ایم.

جواد دلاوری یادآور شد: در کمیته حمل و نقل و ترافک ستاد تسهیلات زائران استان قم در جهت روان سازی و سهولت در تردد در دو حوزه برون شهری و درون شهری اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.

وی افزود: استان قم شاهراه مواصلاتی کشور است و از آن به عنوان معبر استفاده می‌شود از همین رو طرح‌های ترافیکی خود را از ۲۵ اسفندماه تا ۱۶ فروردین ماه ۹۴ در دستور کار داریم.

جواد دلاوری

معاون عمرانی استاندار قم انجام عملیات‌هایی چون خط کشی جاده، نصب گاردریل و شانه سازی را از اقدامات انجام شده پیش از عید نوروز ۹۴ عنوان کرد.

وی با اشاره به این که عوامل راهداری، امدادخودرو و سایر دستگاه‌های امدادی در محورهای مواصلاتی استان قم مستقر هستند، بیان داشت: در درون شهر قم نیز توسط پلیس راهور طرح‌هایی با رویکرد دور اول و دور دوم سفرهای نوروزی تنظیم شده است و عوامل راهور در تعطیلات در آماده باش کامل هستند.

دلاوری یادآور شد: همچنین برای پنجشنبه آخر سال و مراسم آرامستان‌ها و زمان تحویل سال نیز تمهیدات ترافیکی لازم اندیشیده شده است.

وی افزود: محورهای منتهی به حرم مطهر و پارکینگ‌های لازم توسط شهرداری آماده شده است و ظرفیت پارک ۶ هزار خودرو در بستر بلوار زائر و صحن شرقی حرم مطهر پیش بینی شده است.

وی ابراز داشت: هم اکنون ترافیک روانی را در محورها و شهر قم داشته‌ایم و خدمات رسانی مطلوب به زائران و مجاوران را شاهدیم.

کد خبر 2521502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha