۳ فروردین ۱۳۹۴، ۷:۱۳

نیکدل در گفتگو با مهر:

صادرات خراسان شمالی ۵۸ درصد افزایش یافت

صادرات خراسان شمالی ۵۸ درصد افزایش یافت

بجنورد- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: در ۱۱ ماهه نخست سال ۹۳ میزان صادرات کالا از این استان به خارج از کشور نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۲ از نظر ارزشی ۵۸ درصد افزایش یافت.

یحیی نیکدل در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به صادرات ۲۲۸ میلیون دلاری کالا از خراسان شمالی از ابتدای سال ۹۳ تا پایان بهمن ماه، اظهار کرد: ارزش صادرات استان به خارج از کشور در ۱۱ ماه نخست این سال نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۵۸ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به این که در مدت مزبور در مجموع ۲۲۸ میلیون دلار کالا به وزن ۷۶۴ هزار تن از خراسان شمالی به کشورهای هدف صادر شده است، افزود: این میزان صادرات از لحاظ ارزش نسبت به برنامه پیش بینی صادراتی سال ۹۳ که ۱۴۵ میلیون دلار بود ۱۵۷ درصد محقق شده است.

به گفته دبیر شورای توسعه صادرات خراسان شمالی همچنین این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۲ از نظر ارزشی ۵۸ درصد و از نظر وزنی ۳۲ درصد بیشتر شده است.

نیکدل اظهار داشت: بیشترین کالاهای صادراتی استان در سال جاری شامل محصولات پتروشیمی، اکسید آلومینیوم، محصولات فولادی، محصولات پلاستیکی، محصولات ساختمانی، مواد غذایی، محصولات کشاورزی شامل انگور و... بوده است.

به گفته وی این کالاها عمدتا به کشورهای افغانستان، ترکمنستان، ترکیه، عراق، هند، سریلانکا، روسیه، آذربایجان، تاجیکستان، ارمنستان، مالزی، ژاپن، امارات، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقزستان، استرالیا، عمان، پاکستان، چین، هلند واسپانیا صادرشده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: از این میزان صادرات انجام شده از استان به خارج کشور ۱۹۸ تن آن به ارزش ۷۳ میلیون دلار از طریق گمرک استان صورت گرفته است.

نیکدل افزود: صادرات از طریق گمرک خراسان شمالی نیز در مدت مزبور از نظر ارزشی ۱۶ درصد و از نظر وزنی ۶۲ درصد افزایش داشته است.

 

کد خبر 2522357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha