۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۷:۴۶

زینلی در گفتگو با مهر:

ترافیک جاده ای قزوین نیمه سنگین وروان است/ هوا بارانی است

ترافیک جاده ای قزوین نیمه سنگین وروان است/ هوا بارانی است

قزوین- فرمانده پلیس راه استان قزوین گفت: ترافیک آزاد راهها و بزرگراههای استان قزوین نیمه سنگین و روان است و بعلت بارندگی سطح جاده ها لغزنده و نیازمند احتیاط کامل و رعایت فاصله از خودروی جلویی است.

سرهنگ بهرام زینلی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن ارائه گزارشی از وضعیت راههای مواصلاتی استان اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت ترافیک در راههای استان از جمله آزادراه قزوین به کرج، قزوین به زنجان و قزوین به رشت نیمه سنگین اما روان است و تردد در آنها با ایمنی کامل جریان دارد.

فرمانده پلیس راه استان تصریح کرد: خوشبختانه با پایان موج اول سفرهای نوروزی شاهد کاهش تصادف و سوانح جاده ای در محورهای مواصلاتی استان هستیم.

وی اضافه کرد: با گذشت چهار روز از تعطیلات نوروزی شاهد کاهش ۳۴ درصدی سوانح و تلفات جاده ای در راههای استان هستیم که امیدواریم با تداوم حضور موثر پلیس و نیروهای امدادی و نیز رعایت مقررات از سوی رانندگان شاهد کاهش این روند باشیم.

پلیس راه - جاده - ترافیک - راهور

زینلی گفت: با توجه به بارش پراکنده باران در مناطق مختلف استان و لغزنده شدن جاده ها به رانندگان اکیدا توصیه می کنیم با سرعت مطمئنه حرکت کنند و با رعایت فاصله طولی از خودروی جلویی از بروز حوادث جلوگیری کنند.

فرمانده پلیس راه استان یادآور شد: رانندگی در میان خطوط و بستن کمربند ایمنی، عدم سرعت و سبقت غیر مجاز و بازدید فنی خودرو قبل از حرکت نیز می تواند از بروز حوادث جلوگیری کند.

این مسئول بیان کرد: بازدید برف پاک کن خودرو، تنظیم آب و روغن خودرو و عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی از توصیه های جدی است که باید رانندگان به آن توجه کنند.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد تصادفات رخ داده در محورهای مواصلاتی استان قزوین به دلیل عدم توجه به جلو بوده که این سوانح به علت خواب آلودگی، خستگی و صحبت کردن با تلفن همراه، خوردن و آشامیدن در هنگام رانندگی که تمرکز راننده را بر هم می زند واقع شده که از رانندگان انتظار داریم در موقع بارندگی و لغزنده بودن جاده ها با احتیاط کامل رانندگی کنند.

جاده های خراسان شمالی

واژگونی یک خودرو در محور قزوین به کرج

سرهنگ زینلی همچنین از وقوع یک فقره سانحه رانندگی در محور قزوین به کرج هم خبرداد و اظهارداشت: ظهر امروز چهارشنبه در اثر واژگونی یک دستگاه خودرو سواری پژو ۲۰۶ و ترکیدن لاستیک خودرو، راننده آن مجروح شد که لغزندگی جاده و عدم توانایی راننده در کنترل خودرو علت آن بوده است.

آخوندی: شرایط جوی استان قزوین ناپایدار می شود

آخوندی کارشناس هواشناسی استان قزوین هم دقایقی قبل در گفنگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت آب و هوایی استان اظهارداشت: در حال حاضر هوای استان ابری است و از بعدازظهر امروز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی شاهد تغییر شرایط جوی و بارش باران در برخی مناطق خواهیم بود.

وی افزود: با ورود این سامانه از عصر امروز تا صبح روز جمعه شاهد بارش باران به صورت رگبار توام با رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود.

جاده گردشگری خلخال – اسالم

آخوندی تصریح کرد: شدت بارش ها از فردا بیشتر می شود و تا جمعه ادامه دارد و عصر فردا پنجشنبه نیز شاهد وزش باد نسبتا شدید خواهیم بود اما از روز شنبه جو نسبتا پایداری در منطقه حاکم شده و هوای صاف و نیمه ابری در برخی نقاط را شاهد خواهیم بود.

بارش برف امشب در ارتفاعات قزوین

این کارشناس همچنین گفت: امشب در ارتفاعات و مناطق کوهستانی قزوین شاهد بارش برف خواهیم بود که تا صبح روز جمعه این بارش ها ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهر آوج با کمینه صفر درجه سردترین نقطه و آبیک با ۱۴ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده است.

باران

به گفته آخوندی در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای قزوین بین شش تا ۱۲ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

کد خبر 2523188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha