۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۳۹

در آذربایجان غربی؛

اسکان ۱۱۰۰ مسافر در کمپ هلال احمر/ ارائه خدمات امدادی به ۱۵۰۰ نفر

اسکان ۱۱۰۰ مسافر در کمپ هلال احمر/ ارائه خدمات امدادی به ۱۵۰۰ نفر

ارومیه- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از اسکان اضطراری هزار و ۵۰۰ مسافر در محورهای ارتباطی استان از ابتدای اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جابر ثوابی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی د ر آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور با بیان اینکه طی این مدت بالغ بر هزار و ۱۰۰ نفر از مسافران  تعطیلات آغاز سال نو در کمپ های مسافران نوروزی جمعیت هلال احمر اسکان یافته اند، افزود: همچنین طی این مدت امدادگران و نجاتگران این جمعیت در ۸۰ حادثه رانندگی حاضر و به هزار و ۵۰۰ سانحه دیده خدمات امدادی ارائه کردند.

وی از ارائه خدمات امدادی و کمکهای اولیه به ۱۱۶ حادثه دیده و انتقال ۳۲ مصدوم به مراکز درمانی آذربایجان غربی از ابتدای اجرای طرح تا کنون خبر داد و اعلام کرد: هزار و ۴۰۰ نفر- روز از امدادگران و نجاتگران در طول نه روز ابتدایی اجرای طرحهای نوروزی بکار گیری شده که با بهره گیری از ۸۰ دستگاه آمبولانس و خودروی امدادی و یک بالگرد امدادی آماده پاسخ گویی به هر حادثه احتمالی هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در آذربایجان غربی ۳۱ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار جاده ای برپا شده و ۴ پایگاه امداد و نجات کوهستان در منطقه دایر است، ادامه داد: همچنین پایگاه امداد و نجات هوایی آذربایجان غربی در طول اجرای طرج ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه امسال فعال است.

ثوابی در خصوص کشیک های امدادی با بیان اینکه ۱۷ کشیک امداد و نجات در سطح استان در طول ایام اجرای طرح تشکیل می شوند، اعلام کرد: همچنین ۱۶۹ امدادگر و نجاتگر تخصصی به میزان ۳ هزار و ۳۸۰ نفر روز در قالب اجرای طرح فعال هستند که برای اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در آذربایجان غربی ۳۵ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه خودروی نجات، ۲۴ دستگاه خودروی امدادی، یک فروند بالگرد، ۱۱ ست نجات و ۲۰ دستگاه موبایل ثریا بکارگیری شده اند.

وی با بیان اینکه از ۳۱ پایگاه راه اندازی شده در محورهای برون شهری استان ۳ پایگاه واقع در بزرگراه شهید کلانتری، پارک ائلر باغی و ستاد جمعیت هلال احمر استان در بلوار شهید باهنر به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند، یادآور شد: سایر پایگاهها از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی خواهند بود.

مراجعه ۱۱۳ هزار مسافر به پست های ایمنی و سلامت آذربایجان غربی

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به تعداد مسافرین مراجعه کننده به پست های ایمنی و سلامت افزود: از ابتدای آغاز طرح های نوروزی تا کنون بالغ بر۱۱۳ هزار مهمان نوروزی با مراجعه به ۲۴ پست ایمنی و سلامت مستقر در سطح ورودی های شهرها و مراکز پر تردد و توریست پذیر از خدمات و راهنمایی های آن بهرمند شدند.

محمد رضا حاجی زاده با اشاره به اینکه سه شهرستان در آذربایجان غربی میزبان بیشترین تعداد مسافر بود، اعلام کرد: شهرستان مهاباد با ۳۸ هزار مسافر در رتبه اول قرار داد و شهرستان های پیرانشهر و ماکو به ترتیب با پذیرایی از ۲۳ هزار و ۱۸ هزار در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی در ادامه افزود: در دور اول سفر های نوروزی نزدیک به ۴ هزار و ۶۰۰ نماز گذار فریضه دینی خود را در ۲۲ خیمه نماز این جمعیت ادا کردند و تقریبا هزار و ۶۰۰ نفر از خدمات بهداشتی و سلامتی این جمعیت از جمله کنترل فشار خون و قند خون بهره بردند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی عنوان کرد:  در طول ۷ روز ابتدایی طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، ۲۱ چادر متعلق به نو نهالان و کودکان پذیرای بیش از چهار هزار و ۳۰۰ کودک بود که با بازی های مختلف، نقاشی و آموزش غیر مستقیم علاوه بر پر کردن اوقات فراغت این کودکان، آنان با مفاهیم ابتدایی امداد و کمک های اولیه آشنا شدند.

 

کد خبر 2523286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha