۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۰۷

عینی:

انتقال موزه مشگین شهر آمار بازدید آن را کاهش داده است

انتقال موزه مشگین شهر آمار بازدید آن را کاهش داده است

اردبیل – مسئول موزه های استان اردبیل گفت: انتقال مکان موزه مشگین شهر آمار بازدید آن را به شکل ملموسی کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فردین عینی صبح جمعه در حاشیه بررسی وضعیت بازدید از موزه های شهرستان ها در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: پیش از این موزه مشگین شهر جنب بقعه شیخ حیدر بود و مسافران هنگام بازدید از این اثر از موزه نیز بازدید می کردند.

وی افزود: مدتی است موزه به منظور ساخت ساختمان مناسب به طبقه بالای میراث فرهنگی شهرستان انتقال یافته و این انتقال در بازدید از موزه تاثیر منفی داشته است.

مسئول موزه های استان در خصوص نحوه معرفی موزه های شهرستان ها به چاپ بروشورهای تبلیغاتی اشاره کرد و گفت: ما اطلاعات ۱۱ موزه را در بروشورها درج کرده ایم و این اطلاعات در اختیار گردشگران قرار می گیرد.

عینی افزود: در خصوص معرفی موزه ها حتی سه موزه غیر مرتبط با مسئولیت میراث فرهنگی شامل موزه شهدا، مفاخر دینی و تاریخ طبیعی نیز انجام شد و معرفی و تبلیغات در سطح مطلوب اجرایی شده است.

وی با اذعان به اینکه بازدید از موزه های استان از مرز هشت هزار نفر گذشته است، افزود: با این وجود بازدید از موزه های شهرستان ها کمتر از پنج درصد این میزان را شامل می شود.

مسئول موزه های استان با اذعان به قابلیت های موزه مشگین شهر و آثار باستانی و تاریخی نگه داری شده در آن ابراز امیدواری کرد با ساخت، ساختمان مناسب در سال جاری جنب بقعه شیخ حیدر رونق بازدید از موزه این شهرستان طی نوروز آینده بهبود یابد.

 

 

کد خبر 2523627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha