۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۳۴

برف و باران خراسان رضوی را فرا گرفت/جاده ها لغزنده است

 برف و باران خراسان رضوی را فرا گرفت/جاده ها لغزنده است

مشهد- محورهای ارتباطی خراسان رضوی که از شب گذشته با بارش پراکنده باران و برف همراه شده است همچنان ادامه داشته و بنا بر هشدار کارشناسان با لغزندگی جاده ها همراه است.

به گزارش خبرنگار مهر، بارندگی های شب گذشته که در مناطق سردسیر به صورت برف موجب غافلگیری بساری از رانندگان و مسافران نوروزی شد بنا بر گفته کارشناسان پیش بینی سازمان هواشناسی تا فردا در محور های ارتباطی خراسان رضوی همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی در این رابطه در گفتگو بیان کرد: از صبح امروز جمعه شاهد بارش باران در محور تربت حیدریه-مشهد بودیم که بارش باران در این محور همچنان ادامه دارد.

جواد وحدتی فرد افزود: در محور نیشابور-مشهد نیز از صبح امروز بارش باران و برف وجود داشت که در حال حاضر میزان بارش ها کاهش یافته است.

وی با اشاره به نظارت بر تردد در محورهای مواصلاتی خراسان رضوی از طریق ۴۹ دوربین نظارت تصویری، افزود: تصاویر دریافتی حاکی از بارش باران و مه گرفتگی در محور درگز-قوچان است.

دبیر کمیته حمل و نقل ستاد خدمات هماهنگی سفر استان خراسان رضوی گفت: در محور مشهد-کلات هم از صبح امروز شاهد بارش برف بودیم که همچنان ادامه دارد.

وحدتی فرد ادامه داد: در محورهای مشهد-سرخس و مشهد- قوچان نیز از صبح امروز شاهد بارش باران هستیم که بارش ها همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: باوجود بارش باران و برف در محورهای مواصلاتی اصلی استان خراسان رضوی اما تردد در تمامی محورهای این استان روان است اما به دلیل لغزندگی جاده ها رعایت احتیاط از طرف رانندگان ضروری است.

وی از تمامی رانندگان خواست تا در زمان بارش باران و برف با احتیاط بیشتری رانندگی کنند و از سرعت مطمئنه تخطی نکنند تا سفری سالم و ایمن را برای خود و همراهان به ارمغان بیاورند.

بارش ها تا فردا ادامه دارد

در همین راستا رییس اداره پیش بینی سازمان هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره هواشناسی نشان می دهد تا صبح فردا شنبه استان تحت تاثیر امواجی ناپایدار قرار دارد.

یحیی قائنی پور در گفتگو با مهر افزود: پیامد این وضعیت  ادامه بارندگی طی امروز در اکثر نقاط استان خواهد بود که بارش ها در نواحی سردسیر و کوهستانی به صورت برف پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: از فردا شنبه تا ظهر روز دوشنبه جوی نسبتا پایدار بر روی استان مستقر خواهد شد و  از بعدازظهر روز دوشنبه استان به طور مجدد تحت تاثیر امواج ناپایدار و بارشی قرار خواهد گرفت.

همچنین در چند روز آینده در برخی نقاط در ساعات بامداد و اوایل صبح با پدیده مه و در طول روز نیز در برخی نقاط شاهد وزش باد شدید خواهیم بود.

وی گفت: در طی ۲۴ ساعت گذشته فریمان با حداقل دمای ۳ درجه سلسیوس سردترین و بردسکن با حداکثردمای ۲۲ درجه سلسیوس گرم ترین شهرهای استان خراسان رضوی گزارش شدند.

وی بیان کرد: طی همین مدت حداقل و حداکثردمای مشهد بین ۶ و ۱۶  درجه سلسیوس در نوسان بود و بیشترین وزش باد نیز از ایستگاه هواشناسی  سبزوار با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی بیشترین حجم بارندگی را نیز از ایستگاه هواشناسی مشهد و به میزان ۶ و هشت دهم میلیمتر عنوان کرد.

 

کد خبر 2523716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha