۸ فروردین ۱۳۹۴، ۲۰:۱۲

جودو جایزه بزرگ ترکیه؛

مولایی برای کسب مدال برنز تلاش می کند

مولایی برای کسب مدال برنز تلاش می کند

روز دوم از رقابتهای جودو جایزه بزرگ ترکیه با حذف دو نماینده ایران در مبارزه نخست و تلاش مولایی در گروه بازنده ها برای کسب مدال برنز همراه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این دوره از مسابقات که با حضور ۴۴۹ جودوکار از ۶۹ کشور در شهر سامسون جریان دارد امروز یکشنبه سه نماینده ایران به روی تاتامی رفتند. در وزن ۷۳- کیلوگرم تیم ملی کشورمان دو نماینده داشت. وحید بنا دور نخست به مصاف "بابایف" از ازبکستان رفت که در کمتر از دو دقیقه ضربه فنی شد و از دور مسابقات کنار رفت. امید تیزتک دیگر جودوکار ایرانی این وزن بعد از استراحت در مرحله نخست ، دور دوم  مقابل "گانباتار" نفر ۲۱ رنکنیگ جهانی از مغولستان در پایان پنج دقیقه مبارزه بازنده شد و از جدول مسابقات کنار رفت. 

اما سعید مولایی در وزن ۸۱- کیلوگرم مبارزات خوبی را به نمایش گذاشت. وی ابتدا  "حاجگولیف" از ترکمستان را در کمتر از دو دقیقه ضربه فنی کرد و در ادامه هم  "ویتالی دودچیگ" از اکراین را در ۴۹ ثانیه ضربه فنی کرد و راهی دور سوم شد. وی که اولین حضور بین المللی خود را در وزن ۸۱ کیلوگرم تجربه می کرد در مرحله سوم مقابل "یاکیو اماموف" نفر ۲۰ رنکنیگ جهانی به روی تاتامی رفت و در دو دقیقه و ۲۳ ثانیه این حریف را نیز ضربه فنی کرد و به يك چهارم نهایی رسید.

مولایی برای صعود به مرحله نيمه نهايی "ویکتور پنالبر" از برزیل را پیش رو داشت. این برزیلی با رنکنیگ سه جهان و ۱۷ مدال رنگارنگ از رقابتهای معتبر جهانی ، قاره ای و جایزه بزرگ و گراند اسلم ها برابر نماينده  كشورمان کاری از پیش نبرد و مولایی این برزیلی را با ضربه فني شکشت داد و به نيمه نهايي راه يافت. در این دیدار جذاب و دیدنی دو جودوکار تا آغاز دقیقه پنجم در امتیاز "وازاری" مساوی بودند که در فاصله ۲۸ ثانیه به پایان مبارزه این مولایی بود که حریف خود را با گرفتن وازاری دوم شکست داد. 

اين پيروزي ارزشمند باعث آسيب ديدگي ملايي شد تا او برابر "سرگئی توما"نماينده مولداويايي اصل تیم امارات بازنده شده و از رسيدن به فينال بازماند. مولايي براي كسب مدال برنز تا دقایقی دیگر به مصاف" جاسمین باتیو" از بلژيك می رود. 

تیم ملی کشورمان که برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می شود روز چهارشنبه  برای حضور در رقابتهای بین المللی ترکیه راهی این کشور شد. امتیاز این مسابقات در کسب سهمیه المپیک محاسبه خواهد  شد. 

کد خبر 2524074

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha