۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۲۳

قیافی با مهر مطرح کرد؛

گرانفروشی بیشترین تخلفات را در اردبیل شامل می شود

گرانفروشی بیشترین تخلفات را در اردبیل شامل می شود

اردبیل – معاون اجرایی در امور شعب تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: نظارت های نوروزی نشان می دهد گرانفروشی بیشترین تخلفات نیمه دوم اسفند ماه در استان را شامل می شود.

بهزاد قیافی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طرح نظارتی پایان سال ویژه نوروز از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا ۱۴ فرودین ماه ادامه دارد از کشیک ۴۸ نفر در این نهاد اجرایی خبر داد.

وی افزود: این تعداد شامل ۱۶ نفر رئیس شعبه و ۳۲ نفر مدیر دفت شعبه هستند و رسیدگی قضایی به تخلفات اقتصادی و بهداشتی و مجازات قانونی تخلفات را برعهده دارند.

معاون اجرایی در امور شعب تعزیرات حکومتی استان آمار پرونده های وارده در فاصله ۱۶ اسفند ماه لغایت ۲۹ اسفند ماه سال گذشته را شامل ۷۶۴ پرونده کالا و خدمات، ۱۵۵ پرونده بهداشت و درمان و ۱۱۴ پرونده قاچاق کالا برشمرد.

قیافی تعداد پرونده های مختومه در هر حوزه را شامل ۸۴۱ پرونده در کالا و خدمات، ۱۹۸ پرونده در بهداشت و درمان و ۱۲۶ پرونده در قاچاق کالا ذکر کرد.

وی ارزش جریمه تعیین شده را پنج میلیارد و ۱۱۳ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۶۸۷ ریال عنوان و اضافه کرد: از این مقدار یک میلیارد و ۹۸ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۹۵۵ ریال واصل شده است.

به گفته معاون اجرایی در امور شعب تعزیرات حکومتی استان در فاصله اول تا هشتم فرودین ماه سال جاری نیز ۱۶۴ پرونده وارد شده و ۱۱۴ مورد مختومه و ۹۲ مورد مانده است.

به گفته قیافی رقم جرایم تعیین شده پرونده های بازه زمانی ذکر شده ۱۸۲ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۷۶۵ ریال است که از این مقدار ۶۰ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۶۴۱ ریال واصل شده است.

وی با اذعان به فعالیت هشت کشیک سیار از انجام ۱۸۵ مورد بازدید بیشترین میزان تخلفات درپرونده های اسفند ماه را گرانفروشی با ۹۲ مورد برشمرد و افزود: قاچاق کالا به ویژه مواد محترقه با ۸۵ مورد، عدم درج قیمت با ۷۸ مورد، کم فروشی با ۴۷ مورد و عدم رعایت بهداشت با ۴۷ مورد در ردیف بعدی تخلفات با فراوانی بالا قرار دارند.

معاون اجرایی در امور شعب تعزیرات حکومتی استان از رسیدگی به دو پرونده تخلف توزیع نامطلوب میوه در چادرهای توزیع میوه خبر داد و گفت: میوه های توزیع شده در این دوپرونده از نظر کیفیت نامطلوب بود.

قیافی همچنین به تشکیل پرونده برای سه داروخانه متخلف اشاره کرد و افزود: در این داروخانه ها نسخه بدون مسئول فنی ارائه می شد.

این مسئول نتایج بازرسی از نانوایی ها را سه پرونده تخلف شامل کم فروشی، عرضه خارج از شبکه و عدم رعایت انتظامات صنفی و عدم رعایت موازین بهداشتی برشمرد.

به گفته قیافی استفاده از جوش شیرین نیز در بین پرونده های بازرسی از نانوایی ها دیده شده و مصداق عرضه کالای غیر بهداشتی است.

 

کد خبر 2524132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha