۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۵۷

خواجه بیدختی:

بازدید ۱۰ هزار نفر از چشمه علی دامغان/ برپایی تور دامغان گردی

بازدید ۱۰ هزار نفر از چشمه علی دامغان/ برپایی تور دامغان گردی

دامغان -مدير كل ميراث‌فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان سمنان از بازدید حدود ۱۰ هزار نفر از چشمه علی دامغان طی سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: این مجموعه پر بازدید ترین جاذبه استان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، حسین خواجه بیدختی در بازدید از مجموعه چشمه علی و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهرستان دامغان از بازدید حدود ۱۰ هزار نفر از چشمه علی دامغان طی سال گذشته خبر داد و گفت: انجام سرمایه‌گذاری بلند مدت و هدفمند در این مجموعه مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه رودخانه چشمه علی، تنها رودخانه دائمی دامغان است خاطر نشان کرد: آب این چشمه از کوههای شمالی سرچشمه می گیرد و این منطقه به خاطر سرسبزی و خوش آب و هوا بودن، از گذشته های بسیار دور، همواره مورد توجه مسافران و به خصوص شاهان قاجاری بوده است۰

دبیر ستاد اجرائی خدمات سفر استان تصریح کرد: هم اکنون دو ساختمان از ساختمان‌های بسیاری که در دوره قاجار در این محل ساخته شده بود باقی مانده است كه ساختمان آغا محمد خانی که در دوره حکومت آغا محمد خان قاجار ساخته شده و ساختمان فتحعلی شاهی که در دوره حکومت فتحعلی شاه قاجار ساخته شده از آن جمله اند.

خواجه‌بیدختی با اشاره به اینکه بر اساس آمار موجود از ابتدای فعالیت ستاد نوروزی تا روز گذشته، بیش از ۵۲هزار نفر در دامغان اقامت و بیش از ۲۰ هزار نفر از جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرستان بازدید كرده اند که بیش از نیمی از آنها از مجموعه تاریخی چشمه علی بوده اذعان داشت: چشمه علی در شمال شهر دامغان و حدود ۳۰ کیلومتری این شهر و در بین روستای آستانه و شهر دیباج واقع شده و در کنار مسجد تاریخانه و پیرعلمدار در صدر بازدید گردشگران از آثار تاریخی دامغان قرار دارد.

تور دامغان گردی با هدف معرفی جاذبه های گردشگری این شهرستان در حال برگزاری است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان نیز از برپایی تور دامغان گردی با هدف معرفی بیشتر این شهر تاریخی به مسافران نوروزی خبر داد و گفت: در ایام نوروز و با هدف آشنایی هر چه بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی با آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری دامغان، این تور اجرا می شود.

معصومه داوودیان با بیان اینکه برگزاری این تور گردشگری مورد استقبال چشمگیر مسافران نوروزی قرار گرفته است ابراز داشت: این تورگردانی با همکاری شهرداری و دفتر خدماتی هکاتم دامغان و به وسیله مینی بوس و خودروهای سبک انجام می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی از بیست و پنجم اسفند سال گذشته تاکنون ۵۱ هزار و ۱۷۲ نفر در دامغان اقامت و بیش از ۲۰ هزار نفر از جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرستان بازدید کرده اند.

کد خبر 2524436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha