۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۲۲

نورزاد:

مردم خطر كمبودآب را جدی بگيرند

مردم خطر كمبودآب را جدی بگيرند

بهشهر- فرماندار بهشهر گفت: مردم خطر كمبود آب را جدي بگيرند و صرفه جويی در مصرف آب شرب و كشاورزی انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی نورزاد بعد از ظهر یکشنبه درجلسه كارگروه آب و كشاورزی در فرمانداری بهشهر افزود: كمبود بارندگی در سال ۹۳ در شهرستان بهشهر بسیار مشهود بوده است كه این كمبود آب مشكلات جدی را برای كشاورزان و مردم ایجاد كرده بود.

وی با بیان اینكه با بارش نزولات آسمانی اكنون در وضعیت بهتری نسبت به ماه قبل قرارداریم خاطر نشان كرد: شاید اكنون شرایط بحران و بغرنج كمبود آب را نداشته باشیم اما در شرایط خوبی هم نیستیم و باید نهایت دقت در مصرف آب در شرایط مختلف انجام شود.

فرماندار بهشهر با اشاره به مدیریت منابع آبی توسط مردم و مسئولان گفت: توجه به کلیه منابع آبی در منطقه دشت و مناطق كوهستانی از اهمیت بالایی برخوردار است که این مسئله باید در قالب مدیریت یکپارچه منابع آبی مورد توجه مسئولان قرار گرفته و برنامه ریزی دقیق انجام شود تا بهره برداری مناسب خسارت ناشی از كم آبی كاهش یابد.

نورزاد ادامه داد: با توجه به شروع فصل كشاورزی در بهشهر و زیركشت رفتن اراضی مختلف كشاورزی و به خصوص اراضی شالیزاری رفع مشكل سوخت كشاورزان برای تراكتور و چاه های آب از نیازهای مهمی است كه پیگیری می شود تا سوخت لازم برای كشاورزی تهیه و در اختیار كشاورزان قرار گیرد.

وی یادآور شد: علی رغم خشكسالی در سال گذشته و كاهش باران، در كشت گندم در دشت و مناطق كوهستانی بهشهر براساس اعلام جهادكشاورزی شاهد كشت مناسب و پربار گندم و جو بوده ایم و این محصولات از رشد بسیارخوبی برخوردار بوده اند.

نماینده عالی دولت در بهشهر از كشاورزی بعنوان شریف ترین و حلال ترین مشاغل نام برد كه همدلی و همزبانی در بین كشاورزان به معنای واقعی وجود دارد و ما مسئولان وظیفه داریم تا با امكانات، اخلاق مداری، اعتبارات و وقت و زمان مناسب برای رفع مشكلات آنان قدم برداریم.

نورزاد با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال " دولت و ملت، همدلی و همزبانی" افزود: همدلی و همزبانی بین ملت و دولت در همه زمانها بوده است و امسال با توجه به نامگذای توسط رهبری و دغدغه ایشان باید به این مهم بیش از گذشته توجه شده و با جدیت و حساسیت بیشتری در رفع مشكلات و معضلات مردم وارد شویم.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر نیز در سخنانی با اشاره به ارقام اعلام شده و میزان بارندگی در سال گذشته اظهار داشت: براساس آمار اعلام شده میزان بارندگی سال ۹۳ در مناطق دهستان شهدا ۴۱۰ میلی متر بوده كه در مقایسه با سال ۹۲ كه ۲۸۰ میلی متر بارندگی اعلام شده بود شاهد افزایش بارندگی در دهستان شهدا بودیم.

 خلیل حقیقی گفت:‌ همچنین میزان بارندگی سال ۹۳ در مناطق دهستان كوهستان و رستمكلا و اطراف ۵۱۹  میلی مترگزارش شده كه در مقایسه با سال ۹۲ كه ۶۵۶ میلی متر بارندگی اعلام شده بود شاهد كاهش بارندگی در این دهستان بودیم.

وی افزود: در مجموع میزان تقریبی بارندگی در این منطقه همواره بالای ۶۰۰ میلی متر اعلام می شده كه با كاهش میزان بارندگی و نزولات آسمانی شاهد كمبود آب در منطقه هستیم و مقدار آب موجود در آب بندان ها با توجه به آغاز فصل كشت تكاپوی  نیاز منطقه را نمی كند و باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در مصرف بهینه از آب در روستاها انجام شود.

کد خبر 2524437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha