۱۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۰۹

فیلم/سرای سعدالسلطنه بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده خاورمیانه

فیلم/سرای سعدالسلطنه بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده خاورمیانه

قزوین- سرای سعدالسلطنه قزوین بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده در خاورمیانه این روزها پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرای سعدالسلطنه در گذشته بصورت کاروانسرا بود و از آن به عنوان بارانداز کاروانیان و از شترخان آن برای چهارپایان آنها استفاده می شد که به  دستور سعدالسلطنه حاکم وقت قاجاریه قزوین ساخته شد.

ارزشمندترین قسمت این بنا، چهار سوق آن است که از تقاطع قایم دو راسته ایجاد شده و بر فراز آن گنبد بزرگ کاشیکاری شده ای قرار دارد.

چهار طرف گنبد را، چهار نیم گنبد با رسمی بندی و نورگیر فرا گرفته اند که فضا را بزرگتر نشان می دهند، سرای سعدالسلطنه با وسعتی نزدیک به ۲.۶ هکتار یکی از کاملترین و بزرگترین سراهای تجاری ایران است.

همچنین در حال حاضر نمایشگاه و جشنواره ویژه نوروزی در سرای تاریخی سعدالسلطنه پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی از جای جای دنیاست.

در این نمایشگاه بیش از ۳۰ غرفه صنایع دستی و هنرهای سنتی استان، انواع شیرینی و سوغات قزوین، حیات کودک در ۱۵ غرفه شامل بازی و سرگرمی کودک؛ عکس، نقاشی و گریم کودک، هفت سین ایرانی، خوشنویسی، موزه سنگ، موزه مجسمه های سفالی، برپا شده است.

روزانه بيش از ۱۰ هزار نفر گردشگر از ششمين جشنواره نوروزی که در سرای تاريخی و فرهنگی سعدالسلطنه برپا شده بازديد می کنند.

استان قزوین ده ها آثار تاریخی و طبیعی زیبای دیگری هم دارد که در گزارش های بعدی ضمن معرفی آنها شما را به دیدن این شهر مینودری و دروازه بهشت دعوت می کنیم تا میهمان مردم خونگرم این خطه از میهن اسلامی باشید و نوروز خود را با خاطرات ماندگار و بانشاطی ثبت و ضبط کنید.

کد خبر 2524649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha