۱۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۰۸

سردار مومنی:

۳۰ هزار کیلومتر از جاده های کشور به سیستم هوشمند تجهیز می شود

 ۳۰ هزار کیلومتر از جاده های کشور به سیستم هوشمند تجهیز می شود

گرگان- رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ۳۰ هزار کیلومتر از جاده های کشور به سیستم هوشمند تجهیز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسکندر مومنی، پیش از ظهر سه شنبه، در دیدار با کارکنان پلیس راهور و فعالان طرح نوروزی، ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه های مختلف خدمات رسان و امدادی در ایام نوروز، گفت: همه ما وظایفی داریم که در صورت اجرای خوب، باعث افزایش بهره وری کار و امتیازات مثبت برای دستگاه ما خواهد شد، ولی اگر دستگاه ها با یکدیگر همپوشانی داشته باشند، نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

وی افزود: ایجاد هم افزایی که باعث افزایش بهره وری و راندمان خواهد شد و همچنین رضایت و آرامش بیشتر مردم، از دستاوردهای هم پوشانی دستگاه های امدادرسان است.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: طرح نوروزی بزرگترین عملیات کشور در طول یک سال است که به نوعی در دنیا نیز بی نظیر است و نتیجه آن، آرامش مردم است.

سردار مومنی اظهار کرد: سال گذشته ۱۲۰۰ نفر کمتر در تصادفات کشور کشته شدند و این در شرایطی است که بیش از یک و نیم میلیون خودرو به جاده های کشور اضافه شده و آمار سفرهای نیز افزایش یافته است.

وی با بیان این که احداث جاده کنارگذر اولویت گلستان است، ادامه داد: با تفاهم نامه ای که امضا شده است، ۳۰ هزار کیلومتر از جاده های کشور به سیستم هوشمند تجهیز خواهد شد و مسیر مشهد، گرگان، ساری، رشت و ارومیه در اولویت است.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: در گلستان نیز تصادفات ۲۳ درصد کاهش یافته و آمار فوت و مجروحین نیز بیش از ۴۰ درصد کم شده است.

وی با ابراز امیدواری کرد درباره روند کاهشی تصادفات برای کل سال، به آمار تصادفات استان های شمالی اشاره کرد و گفت: در گلستان ۷۲ درصد تصادفات با عابر و موتور سوار است، دلیل آن آمار بالا هم نزدیکی شهرها به یکدیگر است.

سردار مومنی ادامه داد: نیاز است در این رابطه فرهنگ سازی شود و رسانه ها هم کمک کنند تا بتوان با فرهنگ سازی آمار را کاهش داد.

وی ساخت تقاطع غیرهمسطح را راهکار دیگر کاهش تصادفات با عابران در شمال کشور عنوان کرد و گفت: نمایندگان شهرستان ها برای جذب اعتبارات در این رابطه پیگیری کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا ساخت پل های عابر پیاده مکانیزه را راهکار سوم کاهش تصادفات بیان کرد و ادامه داد: تجربه نشان داده پل های عابر پیاده معمولی زیاد مورد توجه شهروندان واقع نمی شود و حتی اگر گارد و نرده هم نصب شود باز هم از زیر آن عبور می کنند.

سردار مومنی با بیان این که این مشکل نیز باید با راهکارهای فرهنگی برطرف شود، خواستار احداث پل های مکانیزه در مسیرهای شمال شد و گفت: راهنمایی رانندگی و پلیس راهور نیز باید تیم های خود را به صورت هدفمند در مسیرها مستقر کنند تا بتوان نظارت بهتری بر ترددها داشت.

وی یکی از مشکلات تصادفات را کشته و زخمی های سر سانحه عنوان کرد و گفت: اورژانس هوایی و بالگردهای هلال احمر باید در کشور افزایش یابند تا بتوان به موقع در سر سانحه حضور یافت.

وی تصریح کرد: نیروهای امدادی فقط مسئول جمعیت استان خود نیستند بلکه متولی ترافیک عیوری از استان نیز هستند.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان این که گلستان هم مقصد و هم معبر مسافران است، اضافه کرد: برخی زائران حرم امام رضا(ع) در گلستان می مانند؛ لذا مسئولان در اختصاص منابع خود نباید فق به جمعیت استان اکتفا کنند.

کد خبر 2525029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha