۱۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۳۲

علی اکبری:

آمار حمل و نقل با میراث فرهنگی در تعداد گردشگر قابل مقایسه نیست

آمار حمل و نقل با میراث فرهنگی در تعداد گردشگر قابل مقایسه نیست

اردبیل – مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان اردبیل گفت: آمار حمل و نقل با میراث فرهنگی در تعداد گردشگر قابل مقایسه نیست.

عبدالحسین علی اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: اینکه این دو آمار با هم مقایسه می شود صحیح نیست و حمل و نقل صرفا تعداد تردد خودرو را شمارش می کند.

وی با بیان اینکه آمار دهی تمامی دستگاه های اجرایی به ویژه ستاد تسهیلات سفر از ۲۷ اسفند ماه است، افزود: ایراد دیگر در مقایسه این دو آمار آغاز به کار آن است چرا که حمل و نقل از ۲۵ ام اقدام به آمار گیری می کند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان تاکید دارد که میراث فرهنگی آمار گردشگران را بر اساس میزان اقامت سنجش می کند در حالی که حمل و نقل میزان آمار خود را از طریق دوربین های تردد شمار که در محورهای اصلی استان نصب شده است استخراج می کند و به جای تعداد گردشگر تعداد خودرو احصا می شود.

به گفته علی اکبری از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۰ فرودین ماه سال جاری دو میلیون و ۹۷۴ هزار و ۲۰۳ خودرو از محورهای استان تردد داشته اند و این معنی تردد این تعداد گردشگر نیست.

وی اوج تردد با ۲۸۱ هزار و ۲۶۸ خودرو را در روز هفتم عنوان و اضافه کرد: آمار ورود و خروج از طریق ۲۱ دوربین تردد شمار که در شش محور مواصلاتی اصلی شامل سراب، مشگین شهر- اهر، سرچم، آستارا، اسالم و اصلاندوز است محاسبه می شود.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان تاکید دارد که به دلیل اینکه از سال گذشته دو محور به محورهای اصلی استان اضافه شده است حتی آمار تردد در سال جاری با سال گذشته قابل مقایسه نیست.

وی افزود: با این وجود مقایسه تردد در چهار محوری که سال گذشته نیز تردد در آن ها ثبت شد از کاهش ۱۳ درصدی تردد و ورودی مسافر خبر می دهد.

علی اکبری بیشترین ورودی را با ۱۹۴ هزار و ۳۴۰ دستگاه خودرو سبک و ۱۸ هزار و ۱۳۲ دستگاه خودرو سنگین دانست و گفت: خروجی خودرو سبک در این محور ۱۵۹ هزار و ۹۹۹ دستگاه و خودرو سنگین ۱۰ هزار و ۶۳۶ دستگاه بوده است.

به گفته این مسئول بعد از محور اردبیل- آستارا بیشترین تردد ها در محور اردبیل – سراب و بعد اصلاندوز ثبت شده است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان آخرین آمار مسافرت با ناوگان عمومی را ۹۲ هزار نفر برشمرد و گفت: ۴۴ درصد سفرها درون استانی و ۵۶ درصد برون استانی بوده است.

کد خبر 2525031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha