۱۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۰۳

سروش مقدم خبر داد:

۱۶۰ هزار مسافر نوروزی در همدان اسکان یافتند

۱۶۰ هزار مسافر نوروزی در همدان اسکان یافتند

همدان-مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان از اسکان ۱۶۰ هزار و ۷۶ نفر مسافر در استان همدان از ابتدای نوروز تا کنون خبر داد.

ریحان سروش مقدم ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طی روز گذشته دهم فرودین ماه سال جاری ۱۷ هزار و ۱۳۲ نفر در استان همدان اقامت کردند، اظهار داشت: از ابتدای نوروز تا کنون ۱۶۰ هزار و ۷۶ نفر مسافر در هتل ها، مهمانپذیرها، مهانسرای ادرات، مدارس، خانه مسافر ها و کمپ های موقت و سالن های ورزشی استان همدان اسکان یافتند.

وی با اشاره به ورود گردشگران خارجی به استان همدان و بازدید آنها از اماکن گردشگری و تاریخی استان، افزود: از ابتدای نوروز تا کنون ۲۴۲ گردشگر خارجی وارد استان همدان شده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان در ادامه سخنانش از بازدید ۴۱۲ هزار و ۷۲۴ نفر از اماکن تاریخی و گردشگری استان همدان در طول نوروز تا کنون خبر داد و بیان داشت: در ده فروردین امسال ۵۰ هزار و ۱۲۲ نفر از ماکن تاریخی گردشگری استان همدان بازدید کردند.

سروش مقدم ادامه داد: بیشترین بازدید از آرامگاه بوعلی سینا با تعداد ۵۸ هزار و ۴۲۴ نفر و غار علیصدر با ۴۹ هزار و ۲۰۰ نفر و آرامگاه باباطاهر با ۴۰ هزار و ۸۰۰ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه برپایی بازارچه های صنایع دستی در نوروز موجب استقبال مسافران از سوغات استان همدان بوده است، ابراز داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی و وضعیت اقلیمی که البته در سراسر کشور مشهود امسال تعداد مسافران نسبت به سال گذشته کاهش داشته است که پیش بینی می شود در روز های پایانی تعطیلات شاهد ورود مسافران دیگری به استان باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان از اجرای برنامه های نوروز خوانی و شاهنامه خوانی در استان خبر داد و ابراز داشت: برنامه شاد و بانشاطی نیز در روز ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی در آرامگاه باباطاهر برگزار خواهد شد.

کد خبر 2525055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha