۱۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۴۱

آیت الله علما:

برای نسل جوان باید کتاب هایی متناسب با سن و نیاز آنها تهیه کرد

برای نسل جوان باید کتاب هایی متناسب با سن و نیاز آنها تهیه کرد

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، ارائه کتب به روز و بر حسب نیاز و سن جوانان و نسل های جدید را امری ضروری عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، آیت الله علما در دیدار مسئولان کتابخانه های عمومی استان با وی ابراز امیدواری کرد که مدیریت جدید تحولی در عرصه فرهنگی استان به ویژه توسعه کتابخوانی ایجاد کند.

وی در ادامه با متذکر شدن پیشرفت خوب و چشمگیر در صنعت چاپ و نشر افزود: با ورود تکنولوژی های جدید مانند رادیو، تلویزیون و اینترنت هنوز هم کتاب انس و لذت خاص خود راداراست و جایگاه خود را حفظ کرده است.

نماینده ولی فقیه استان ارائه کتب به روز و بر حسب نیاز و سن جوانان و نسل های جدید را امری ضروری یادآور و اضافه کرد: در موضوع ارائه کتاب باید مانند یک پزشک متخصص عمل کرد یعنی ابتدا باید ریشه مشکل را با معاینه دقیق بررسی و پیدا کرد سپس کتاب را مانند دارو برای حل مشکل تجویز کرد.

آیت الله علما ضمن مقایسه شوق و استقبال کتابخوانی در زمان حال با گذشته تصریح کرد: رمان ها جاذبه فراوانی داشتند تا جایی که علاقمندان این رمان ها را برای خواندن شب ها اجاره می کردند و به شکلی استقبال و شوق و ذوق مطالعه از زمان کنونی خیلی بیشتر بود و لیکن اکنون نیز باید این شوق و ذوق را احیا کرد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به برخی کتب که در قالب رمان به سوالات جوانان پاسخ داده می شد این روش را راهی پر جاذبه و کارا خاطرنشان کرد و ادامه داد: قبلا کتابخوانی در خانواده ها امری رایج و طبیعی بود و همیشه شاهنامه خوانی یا قرائت اشعار سعدی، مولوی و حافظ در خانه ها معمول بود.

آیت الله علما در ادامه کتبی مانند شاهنامه، سعدی و مثنوی را کتبی علمی خوانده و ابراز داشت: کسانی مانند علامه طباطبایی در برخی از مسائل و برهان های علمی به اشعار مثنوی مولوی استناد می کردند و همچنین علامه جعفری شرحی بر مثنوی نوشته اند چراکه این کتب علمی هستند و سوژه های کتاب مثنوی مولانا آنها از آیات و روایات است.

در ادامه این جلسه علیرضا شایق مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز ضمن اشاره به استفاده از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان در پیشبرد هر چه بهتر اهداف کتابخانه های عمومی گفت: تلاش ما این است که تحول و نشاطی در بخش فرهنگی استان ایجاد شود.

وی حبس کتاب در قفسه های خانگی را موضوعی دانست که باید برای آن چاره اندیشی کرد و ابراز داشت: در برخی از کشورها مرسوم است مردم کتاب های خود را پس از مطالعه در پارک ها و مکان های عمومی قرار می دهند تا دیگران نیز از آنها استفاده و پس از مطالعه در مکان عمومی دیگری قرار دهند.

شایق در انتهای صحبت های خود با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه و ترویج کتابخوانی افزود: احیاء و توجه به کتابخانه های مشاهیر روحانی و علمی استان کرمانشاه و همکاری با ائمه جمعه و جماعات از جمله زمینه های این موضوع است که با رهنمودهای نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه اقداماتی در این زمینه انجام خواهد گرفت.

 

کد خبر 2527017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha