۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۴۳

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

واردات شکر آزاد نشده است/ وزارت جهاد باید موافقت کند

واردات شکر آزاد نشده است/ وزارت جهاد باید موافقت کند

مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت با رد خبر آزادسازی واردات شکر، گفت: تاکنون هیچ ابلاغیه‌ای از سوی وزارت جهادکشاورزی مبنی بر آزاد شدن واردات شکر به وزارت صنعت ارائه نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از جنجال‌های فراوان بر سر واردات شکر که پای محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت را به مجلس کشاند، اکنون برخی خبرها حکایت از آزادسازی واردات شکر با مجوز وزارت جهادکشاورزی دارد.

سیدعباس حسینی، مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت ایران با رد صدور هرگونه مجوزی برای آزادسازی موقت یا غیرموقت واردات شکر به مهر گفت: با توجه به اینکه مسئولیت صدور مجوز واردات شکر به عهده وزارت جهاد کشاورزی است اما تاکنون هیچ ابلاغیه ای به سازمان توسعه تجارت ایران ارسال نشده است.

وی افزود: بر این اساس، هنوز واردات شکر آزاد نیست و قرار هم نیست که به صورت موقت، واردات آزاد شود، چراکه به میزان کافی شکر وارد شده است.

به گفته حسینی، بعد از اینکه وزارت جهادکشاورزی، مجوز واردات کالاهای کشاورزی از جمله شکر را رسما به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کند، ثبت سفارش صورت خواهد گرفت و پس از آن، واردات به صورت رسمی انجام می‌شود اما تا این لحظه هیچ ابلاغیه‌ای از سوی وزارت جهادکشاورزی به سازمان توسعه تجارت ایران ارسال نشده است.

به گزارش مهر، دبیر انجمن کارخانجات تصفیه کنندگان شکر خام از آزادسازی موقت واردات شکر خبرداده و گفته است که وزارت جهادکشاورزی تصمیم گیری در خصوص واردات یا عدم واردات کلی این محصول را برای سال جاری به اردیبهشت ماه موکول کرد. البته واردات موقت تنها برای تصفیه و صادرات به خارج از کشور مجاز شناخته شده است.

وی با انتقاد از افزایش تعرفه واردات شکر خام، خاطرنشان کرد: وضع تعرفه ۴۰درصدی بر واردات شکر خام در سال جاری، تولیدات صنایع تصیفه کنندگان شکر خام را با مشکل روبه‌رو کرده است.

کد خبر 2528439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha