۱۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۵۹

به دلیل بهبود وضعیت بارندگی/

تولید گندم در خراسان شمالی ۴۰ درصد افزایش می یابد

تولید گندم در خراسان شمالی ۴۰ درصد افزایش می یابد

بجنورد- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از افزایش بیش از ۴۰ درصدی تولید گندم در سال زراعی جاری به دلیل بهبود وضعیت بارندگی در استان خبر داد.

محمدجواد تشکری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به پیش بینی افزایش ۴۳ درصدی تولید گندم در خراسان شمالی در سال زراعی جاری به نسبت سال گذشته، اظهار کرد: این افزایش به دلیل بهبود شرایط اقلیمی و وضعیت بارندگی برآورد شده است.

به گفته وی امسال ۵۵ هزار هکتار زمین آبي و ۱۰۳ هکتار اراضی ديم در استان به کشت گندم اختصاص یافته و با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب پیش بینی می شود از این سطح افزون بر ۲۹۰ هزار تن گندم برداشت شود.

تشکری یادآور شد: در سال زراعی گذشته از سطح ۵۹ هزار هکتار کشت آبي و ۱۰۴ هکتار کشت ديم در خراسان شمالی، ۱۶۵ هزار تن گندم برداشت شد.

وی با اشاره به این که سال گذشته از میزان کل تولید ۱۶۵ هزار تن گندم تنها ۷۳ هزار تن از سوی کشاورزان به مراکز خرید تحویل داده شد، افزود: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری حدود ۱۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، این استان ۳۴۰ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد که سالانه از این سطح افزون بر یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن انواع محصولات زارعی و باغی حاصل می شود.

در سال زارعی گذشته ۱۶۳ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم خراسان شمالی زیر کشت گندم رفته بود و اگر چه پیش بینی شده بود از این سطح بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم برداشت شود اما به دلیل خشکسالی و کمبود بارندگی میزان برداشت به مراتب کمتر شد.

در سال های پیشین خراسان شمالی از نظر تولید گندم در کشور در رده چهاردهم قرار داشت.

کد خبر 2528929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha