۲۲ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۵۸

هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال کشور؛

گسترش – ملوان، تقابل شاگرد و استاد/امیدواری هواداران تراکتورسازی

گسترش – ملوان، تقابل شاگرد و استاد/امیدواری  هواداران تراکتورسازی

تبریز-تیم های فوتبال گسترش فولاد وتراکتورسازی تبریز در هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ برتر بازی های حساسی پیش روی خود دارند که در صورت برتری برابر حریفان، می توانند وضعیتشان درجدول رابهتر از قبل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته بیست و پنجم رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور امروز شنبه با انجام سه دیدار پیگیری می شود که طی آن در یکی از این بازی ها تیم گسترش فولاد در تبریز میزبان تیم ملوان بندر انزلی است. بازی های این هفته فردا یکشنبه نیز با انجام سه دیدار باقی مانده به پایان می رسد و بر این اساس در یکی از بازی های مهم هفته، تیم تراکتورسازی تبریز در اصفهان به میهمانی تیم سپاهان می رود.

تلاش گسترش فولاد برای فرار از پائین جدول

اما تیم گسترش فولاد در حالی امروز به دیدار تیم ملوان بندر انزلی می رود که با پیروزی در این بازی می تواند تا حدودی از پائین جدول فاصله گرفته و به ماندن در لیگ برتر امید زیادی داشته باشد. هم اکنون تیم گسترش فولاد با کسب ۲۳ امتیاز از ۲۴ بازی در جایگاه سیزدهم ایستاده و سه تیم را پائین از خود در جدول می بیند که این سه تیم شامل پیکان ۲۳ امتیازی و نفت مسجد سلیمان و راه آهن ۲۱ امتیازی است، تیم هایی که نسبت به گسترش فولاد خطر سقوط به لیگ دسته اول را در فاصله پنج هفته مانده به پایان فصل بیشتر احساس می کنند.

جابر انصاری مهاجم تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز

در میان تیم هایی که در نیمه پائینی جدول قرار دارند و بخصوص تیم هایی که اندوخته ای نه چندان مطمئن و زیر ۳۰ امتیاز دارند، چند تیم به روی کاغذ می تواند خود را از منطقه خطر سقوط دور تر کند که یکی از این تیم ها گسترش فولاد است. البته حاشیه امنیت آبی های تبریز در حالی می تواند بیشتر شود که آنها در بازی امروز برابر ملوان هر سه امتیاز را در بنیان دیزل نگه دارند و امتیازی از دست ندهند. تیم های نفت مسجد سلیمان و راه آهن که دو امتیاز از پیکان، گسترش فولاد و استقلال خوزستان کمتر دارند، جدی ترین کاندیداهای سقوط به شمار می آیند اما بازی های این هفته می تواند چهره یکی دیگر از گزینه های نزدیک به سقوط را بیشتر مشخص کند. امروز علاوه بر دیدار مهم گسترش فولاد برابر ملوان، یک دیدار حساس نیز بین دو تیم پیکان و پدیده به انجام می رسد که نتیجه این بازی هم می تواند در سرنوشت تیم های پایین جدولی تاثیرگذار باشد.

گسترش فولاد تبریز امروز در شرایطی به دنبال کسب سه امتیاز از تیم تحت هدایت فنی فیروز کریمی است که تساوی دیروز نفت مسجد سلیمان و راه آهن و تقسیم امتیاز بین این دو تیم فانوس به دست، شاگردان فراز کمالوند را برای فاصله گرفتن از دو تیم قعرنشین بیشتر امیدوار کرد. گسترش فولادی ها امروز اما می توانند اوج خوش شانسی خود را تجربه کنند؛ به گونه ای که با برتری احتمالی شان برابر ملوان در خانه، خبر خوشی از بازی پیکان و پدیده به گوششان برسد که این خبر خوش می تواند شکست پیکان ۲۳ امتیازی برابر پدیده ۲۶ امتیازی باشد که آنگاه پیکان همچنان پائین تر از گسترش فولاد خواهد ایستاد.

ملوان، تیمی متحول شده

اما در آن سوی میدان رقابت امروز ورزشگاه بنیان دیزل تبریز، تیم ملوان بندر انزلی قرار دارد که با حضور فیروز کریمی در راس کادر فنی اش، تیمی متحول شده نشان داده و نتایج خوب چند هفته اخیرش موجب شده تا از قعر جدول فاصله ای نسبتا خوب گرفته و با جمع آوری ۲۵ امتیازی به پله یازدهم برسد.

باشگاه ملوان بندرانزلی

ملوان در نیم فصل دوم تنها یک شکست را تجربه کرده که آن هم مربوط به بازی هفته بیست و سوم این تیم در خانه سایپا می شود که انزلی چی ها با یک گل به حریف خود باختند. این تیم اما در شش هفته اخیر به غیر از باخت برابر سایپا، چهار پیروزی و یک تساوی تجربه کرده که این یک امتیاز ملوان نیز هفته گذشته در خانه برابر تیم پیکان رقم خورد. چهار برد پیاپی ملوانی ها از بازی هفته نوزدهم و برابر پرسپولیس شروع شد و آنها موفق شدند در ادامه به ترتیب تیم های راه آهن، استقلال خوزستان و سپاهان را شکست داده و با کسب ۱۲ امتیاز حیاتی، فانوس جدول لیگ را به تیم دیگری بدهند. با این حال تیم ملوان هنوز هم به طور کامل از خطر سقوط رهایی پیدا نکرده و با شکست احتمالی اش در بازی امروز برابر گسترش فولاد، این امکان وجود دارد که دوباره جزو گزینه های سقوط به لیگ یک یا حضور در بازی پلی آف باشد.

تقابل شاگرد و استاد از مکتب پاس

دیدار گسترش فولاد تبریز و ملوان بندر انزلی از طرفی تقابلی دیگر از رویارویی های شاگرد و استادهای نیمکت نشین لیگ برتر است. در این بازی فراز کمالوند روی نیمکت تیم مقابل خود، مربی ای را می بیند که در مکتب باشگاه پاس سال ها شاگرد او بوده و فوت و فن مربیگری را فارغ از آموخته هایش در کلاس های مربیگری، از وی یاد گرفته است. فیرز کریمی که یکی از مربیان با تجربه فوتبال کشور است، روزگاری در راس کادر فنی تیم فوتبال پاس تهران دستیاری بسیار جوان به نام فراز کمالوند داشت که علیرغم سن کمی که داشت و فوتبال هم بازی نکرده بود، فوتبال را خوب می فهمید و این دانش خود را البته از تیم های پایه پاس تهران در کوله بار سبک خود داشت. کریمی و کمالوند سال ها با یکدیگر در حوزه فوتبال همکاری داشته اند و امروز آنها باید رو در روی هم برای کسب سه امتیاز تلاش کنند که این می تواند از نکات جالب توجه بازی عصر شنبه ورزشگاه بنیان دیزل تبریز باشد.

دیدار دو تیم گسترش فولاد تبریز و ملوان بندر انزلی از چارچوب بازی های هفته بیست و پنجم لیگ برتر باشگاه های کشور از ساعت ۱۷:۳۰ امروز شنبه در ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد برگزار خواهد شد.

رویارویی سخت سپاهان و تراکتور

اما در یکی از مهم ترین بازی های هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور، فردا یکشنبه دو تیم مدعی سپاهان و تراکتورسازی در دیدار زاینده رود به مصاف هم خواهند رفت. تیم تراکتورسازی که با پیروزی های چند هفته اخیر خود، نفت تهران صدرنشین را در بالای جدول همراهی می کند و فاصله نسبتا خوبی نیز با تیم های تعقیب کننده ایجاد کرده است، فردا برابر سپاهان یک پیکار تعیین کننده را پیش روی خود می بیند.

دیدار تیم‌های فوتبال تراکتورسازی تبریز و الاهلی عربستان.

شرایط تیم های بالانشین در جدول رده بندی مسابقات به گونه ای است که تراکتورسازان با برتری در این مسابقه می توانند شانس قهرمانی شان در لیگ چهاردهم را افزایش دهند. هم اکنون در جدول، نفت تهران با ۴۸ امتیاز صدرنشین است و تراکتورسازی با یک امتیاز کمتر، در جایگاه دوم ایستاده و جدی ترین تعقیب کننده تیم تحت هدایت فنی علیرضا منصوریان به شمار می آید. پس از نفت و تراکتور، تیم های استقلال با ۴۲ امتیاز (یک بازی بیشتر) و سپاهان و فولاد ۴۱ امتیازی قرار دارند که حداقل برای دو هفته نمی توانند به صدر جدول برسند حتی اگر هر دو بازی آینده شان را ببرند و نفت و تراکتور هیچ امتیازی در این دو هفته کسب نکنند، بازهم فاصله تیم های چهارم و پنجم با تیم های اول و دوم به قدری هست که خانه های زرد و قرمز نفت و تراکتور به زرد و قرمزهای سپاهان و فولاد تبدیل نشود.

تقابل حساس مدعیان در هفته ای سرنوشت ساز

به این وضعیت جالب توجه بالای جدول، اگر بازی های رو در روی فردا تیم های بالانشین و البته توقف خانگی عصر آدینه استقلال برابر ذوب آهن اضافه شود، آنگاه حساسیت کار برای تیم های مورد اشاره بیشتر هم می شود. استقلال دیروز در خانه به لطف کم دقتی های بازیکنان ذوب آهن، حداقل یک امتیاز گرفت تا هوادارانش بیش از این علیه بازیکنان این تیم موضع نگیرند. از دست دادن دو امتیاز توسط شاگردان امیر قلعه نوعی امید پیشی گرفتن از استقلال را نزد تیم های سپاهان و فولاد افزایش داد و از طرفی موجب شد تا نفت و تراکتورسازی هم یکی از رقیبان جدی شان را تا حدودی خارج از جمع مدعیان اصلی قهرمانی ببینند اما دو بازی مهم این هفته که فردا برگزار می شود، می تواند تا حدودی حتی در سرنوشت قهرمانی تیم های مدعی تاثیرگذار باشد. این هفته علاوه بر میهمانی سخت تراکتورسازی در خانه سپاهان اصفهان، نفت تهران نیز در خانه از تیم فولاد خوزستان پذیرایی می کند تا چهار تیم مدعی در یک روز و یک ساعت به میدان بروند.

دیدار تیم های فوتبال سپاهان و ذوب آهن

همواری مسیر قهرمانی تراکتور با شکست سپاهان

تراکتورسازی تبریز در صورتیکه موفق شود سپاهان را در اصفهان شکست دهد، آنگاه می تواند ضمن کنار زدن یکی دیگر از مدعیان، یک گام دیگر به قهرمانی در پایان فصل نزدیک تر شود اما شیرینی برد احتمالی شاگردان تونی اولیویرا در دیار نصف جهان زمانی می تواند به کام هواداران تراکتورسازی شیرین تر از گز اصفهان باشد که نفت تهران نیز در خانه برابر فولاد امتیاز از دست بدهد. چنانچه این دو اتفاق مهم و خوشایند برای تراکتوری ها در غروب یکشنبه رخ دهد، تیم محبوب تبریزی پس از چند هفته دوباره در بالاترین خانه جدول اسکان می یابد و بدین ترتیب سرنوشت اولین قهرمانی تراکتورسازی در لیگ برتر، به دست خود این تیم رقم خواهد خورد و نیازی به اما و اگرهای مشابه یکی، دو سال اخیر نخواهد بود.

فرصت سپاهان برای کم کردن فاصله تا صدر

فردا در آن سوی مستطیل سبز مصاف دو تیم پرطرفدار شهرستانی، سپاهان اصفهان قرار دارد که سخت در تلاش است تا فاصله هفت امتیازی اش با صدر را هفته به هفته کاهش داده و شانس های از کف رفته قهرمانی را برای خود دوباره زنده کند. سپاهان هم اکنون با ۴۱ امتیاز و گل آوراژ بهتر نسبت به تیم فولاد خوزستان در خانه چهارم ایستاده و با توجه به توقف این هفته استقلال برابر دیگر تیم اصفهانی لیگ برتر، بخت صعود به خانه سوم را دارد و حداقل می تواند کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا فصل بعد را به دست خود رقم بزند که این مهم در صورت پیروزی احتمالی در بازی فردا برابر تیم تحت هدایت فنی تونی اولیویرا می تواند رخ دهد. اما در حالیکه تراکتوری ها منتظر از دست دادن امتیاز توسط تیم نفت تهران در بازی فردا برابر فولاد خوزستان هستند، سپاهانی ها نیز امیدوارند تا فولاد خوزستان نتواند سه امتیاز کامل از تهران به سوغات ببرد. البته بازی تیم های نفت و فولاد چنانچه با نتیجه مساوی همراه باشد، چندان هم نمی تواند برای تراکتور و سپاهان نتیجه ای بد تلقی شود و چه بسا از دست دادن امتیاز توسط نفت و فولاد، در هفته های باقی مانده و بخصوص دو هفته آخر به سود دیگر تیم های مدعی از جمله تراکتور، سپاهان و حتی استقلال باشد.

دیدار تیم های سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز از چارچوب بازی های هفته بیست و پنجم لیگ برتر باشگاه های کشور از ساعت ۱۷:۳۰ روز یکشنبه ۲۳ فروردین در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار خواهد شد.

گزارش از محمود نصیرپور

کد خبر 2530430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha