۲۲ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۳۷

قلعه نویی دید اما کمی دیر؛

مقصر ندیدن ایراد استقلال در ۱۲ بازی کیست/ چشمان بسته کادر فنی!

مقصر ندیدن ایراد استقلال در ۱۲ بازی کیست/ چشمان بسته کادر فنی!

سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از دیدار با ذوب‌آهن تاکید کرد تیمش در ۱۲ بازی از حریف پیش افتاده‌ اما یا مساوی کرده یا باخته است. حالا سوال این است که چرا کادر فنی استقلال این ایراد را برطرف نکرده است؟

به گزارش خبرنگار مهر، برای پیدا کردن مشکلات یک تیم باید ابتدا پذیرفت که آن تیم مشکل دارد و در مرحله دوم به دنبال آن مشکلات گشت. استقلال بنا به گفته امیر قلعه‌نویی ۱۲ بازی است که از حریف خود جلو می افتد اما در نهایت یا بازی را می بازد و یا مساوی می کند که اگر تنها دوبازی از همین ۱۲ گانه ای که امیر قلعه نویی به آنها اشاره دارد چنین فرجامی نداشت، استقلال همین حالا در کورس قهرمانی بود و امید اول آن.

امیر قلعه نویی درست می گوید که اشتباهات استقلالی‌ها نباید ۱۲ بار تکرار شود اما باید از خود امیر قلعه نویی پرسید که برای جلوگیری از آن اشتباهات خود سرمربی چه کرده است؟ آیا اشکال را یافته و برای رفع و تعمیر آن تمریناتی در نظر داشته یا اینکه تازه بعد از ۱۲ بازی و در انتهای لیگ متوجه شده که اشکال استقلال همین تعداد تکرار شده است؟

به مصاحبه‌های امیر قلعه‌نویی دقت می کنیم. او در تمام این دوازده گانه های تکراری اشکال را در استقلال نمی دید. یک بار داور از دید سرمربی استقلال اشتباه کرده بوده و پیروزی استقلال را گرفته، بار دوم او کرار و خسرو را نداشته است، بار سوم برنامه ریزی لیگ فشرده و غلط بوده، بار چهارم کی روش مقصر بوده است، بار پنجم، اشتباهات فردی داشته اند که مطلقا به کادر و تمرینات ربطی نداشته است، بار ششم ملی پوشان خسته بوده اند، بار هفتم، عمروعاص مقصر بوده، بار هشتم رسانه ها توطئه کرده اند، بار نهم، فردوسی‌پور از کی روش حمایت کرده و نظرسازی کرده ، بار دهم...

در تمامی این مصاحبه ها امیر قلعه نویی هرگز نگفت که خودش هم در آن شکست‌ها یا تساوی‌ها نقش داشته است، قبول نکرد شاید خریدهایش خوب نبوده اند، نپذیرفت که تاکتیک‌هایش برای حمله از کناره‌ها دیگر جواب نمی دهد، هرگز نگفت که نبودن بدنساز برای یک نیم فصل حتما در این افت و مصدومیت های پیاپی نقش داشته است و از آن بدتر اینکه او هرگز به این موضوع فکر هم نکرد که چرا بازیکنانی که به خدمت می گیرد، در ابتدای خرید بازیکنان بهتری از آنچه در ادامه می بیند هستند؟

فرزاد حاتمی، ایمان موسوی، ایمان مبعلی، جاسم کرار، میلاد فخرالدینی و ... تقریبا همه خریدهای امیر قلعه نویی در ابتدا بازیکنان بهتری از انتها هستند. امیر قلعه نویی اما این موضوع را در نظر نمی گیرد و چون این موارد را نمی بیند نمی تواند این مشکلات را حل کند.

امیر قلعه نویی حتی نمی بیند که ملی پوشانش وقتی از اردوی تیم ملی برمی گردند نتایج بهتری را برای استقلال رقم می زنند. نمونه اش بازگشت از جام جهانی بود و پیروزی در شش دیدار از هفت دیدار.

نمونه دیگرش بازگشت تیم ملی از جام ملتهای آسیا بود و پیروزی های پی در پی استقلال اما هرچه از تیم ملی دورتر شدیم ملی پوشان در تمرینات استقلال تضعیف شدند اما سرمربی این تیم هرگز قبول نکرد که اشکالی وجود دارد و همیشه سعی کرد مشکل را برگردن داور و کی روش و بخت و اقبال و ... بیندازد که در چنین حالتی استقلال با معایبش همچنان ادامه می دهد.

کد خبر 2530647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حبیب‌الله رحمانی ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
      0 0
      آقا دست شما درد نکنه دوران مربیگری قلعه نویی تمام شد استقلال نیاز به مربی باعلم باکلاس می خواهد نه مربی علی اصغری
    • رضا ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
      0 0
      ادم باید منطقی باشه من هوادار استقلال هستم و اتفاقا هم نظر هستم با شما از خبرگذاری محترم مهر که انقدر دقیق به مسئله فنی استقلال پرداخته سپاسگذارم اما متاسفانه بعضی تعصبی نگاه میکنند ونمیپذیرند که استقلال دقیقا مشکلش کادرفنی وخریدهای بدش است.
    • هوادار استقلال ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
      0 0
      دیگر دوران قلعه نویی در استقلال به سر امده روز به روز تیم بدتر میشود باید کادرفنی جدید بیاید وخانه تکانی اساسی کند مگر قلعه نویی کیست خونش از بقیه رنگیتر است که انقدر فرصت داده اند.
    • یونسی ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
      0 0
      خواهشا درست اطلاع رسانی کنید.آقای قلعه نوعی اشتباهات فنی و تاکتیکی زیادی دارند اما همیشه اعلام کردند مقصر باخت استقلال خودشان هستند.لطفا بیراهه نروید.
    • حسین عابدی ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
      0 0
      با نظراتتون کاملا موافقم خودم یه زمانی طرفدار پروپاغرص امیر بودم اما الان باید قبول کرد قلعه نوعی از علم روز فوتبال عقبه و باید اطلاعات فوتبالیش رو ارتقا بده به نظرم قلعه نوعی دیگر جسارت ابتدای مربیگریش رو نداره و ظرف سه سال اخیر ذهنش بیشتر درگیر حاشیه و جنگ رسانه ای با مخلفانش و شخص کیروش بوده
    • مرتضی ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
      0 0
      با سلام اگرچه استقلالی متعصبم ولی بسیار واقع بینانه و بدون هر گونه غرض ورزی این تحلیل انجام شده. از تحلیل زیبایتان بسیار سپاسگزارم.