۲۴ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۳۷

فرزانه:

۷ روستای محمودآباد دچار آبگرفتگی شد

۷ روستای محمودآباد دچار آبگرفتگی شد

محمودآباد - فرماندار محمودآباد گفت: طغیان رود هراز سبب آبگرفتگی هفت روستای بخش سرخرود این شهرستان شده است.

سیف الله فرزانه در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اثر شدت گرما و افزایش دما در روزهای قبل و ذوب شدن یخچالهای برفی حوزه آبریز دشت هراز و همچنین بارش باران در شب گذشته حجم گسترده ای از آب که سد انحرافی هراز آمل توان کنترل و انباشت و انتقال آن به سمت مزارع کشاورزی بابل و فریدونکنار نداشت سر ریز و موجب سیل و طغیان شدید در بخش سرخرود شده است.

وی گفت: وجود خار و خاشاک در مسیر هدایت آبهای سطحی و عدم لایروبی نهرها و بندها و همچنین تجاوز به حریم رودخانه را علت اصلی سیل عنوان کرد و افزود: خار و خاشاک موجود در مزارع و نهرها که لایروبی نشده است از هدایت آب جلوگیری کرده و شدت طغیان آب های سطحی موجب انحراف مسیر آب به سمت روستاها شده است.

فرماندار محمودآباد خاطر نشان شد : شهرستان محمودآباد در پایین دست رود هراز واقع شده است و در تابستان و فصل کشاورزی از کم آبی رنج برده و در زمستان هم دچار سیل و آبگرفتگی و خسارت به مزارع کشاورزی و منازل و راههای روستایی می شود.

فرزانه افزود: سرعت شدید آب که بیش از ۲۰۰ متر مکعب تخمین زده می شود موجب تخریب راه روستایی نوده به جمشید آباد و همچنین پل روگذر روستا و آب گرفتگی ۷ روستای اسلام محله، افراسرا، میرده علیا، میرده سفلا، گل محله، سیرجارون وسایر مناطق روستایی شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان محمودآباد با اشاره به آبگرفتگی منازل و تخریب راههای دسترسی مردم بخش سرخرود گفت: بخش اعظمی از مزارع کشاورزی و آب بندان های موجود در بخش سرخرود در سیل صبح امروز دچار ضرر و  خسارت شدند.

فرزانه با اشاره به حضور بموقع اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان محمودآباد در مناطق حادثه دیده گفت: کلیه امکانات شهرداری سرخرود، راه و شهرسازی و هلال احمر و سپاه پاسداران و سایر دستگاههای عملیاتی و خدماتی جهت امداد رسانی و کمک به مردم در منطقه از ساعات اولیه صبح بسیج شده است.

کد خبر 2533455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha