۲۵ فروردین ۱۳۹۴، ۸:۴۴

حاجتی:

بازار میوه و تره بار رقابتی شود

بازار میوه و تره بار رقابتی شود

اهواز _ معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان از لزوم رقابتی شدن بازار فروش میوه و تره بار خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امید حاجتی شامگاه گذشته در جلسه تنظیم بازار که در استانداری خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: به منظور توزیع گوشت مرغ باید همکاری های لازم را با سازمان صنعت و معدن داشته باشیم تا بتوانیم در طول سال بازار را به صورت یکپارچه کنترل کنیم.

وی افزود: در سال گذشته شش جلسه اصلی و ۳۰ جلسه فرعی تنظیم بازار در استان برگزار شد.

وی تصریح کرد: عمدتا شوک هایی که در سال گذشته به بازار وارد می شد از ناحیه تقاضا بود. ۱۸ روز قبل از تعطیلات نوروزی شاهد افزایش قیمت در بازار بودیم و متاسفانه آنگونه که باید فعالیت قابل توجهی برای کنترل توزیع گوشت مرغ صورت نگرفت.

حاجتی اظهار کرد: ما باید برای تولید برخی اقلام مانند مرغ بسته حمایتی برای تولید کنندگان آن در نظر گرفت تا افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند دچار ضرر نشوند و سود قابل قبولی را کسب کنند.

وی با بیان اینکه اگر اصناف استان مطابق برنامه های از بیش تعیین شده استانداری عمل کنند، هیچگاه دچار مشکل نخواهند شد، گفت: متاسفانه هرگاه عرضه کالا به صورت مستقیم صورت می گیرد تنها اصناف ضرر خواهند کرد.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان تصریح کرد: باید همه اتفاقاتی که از تولید تا مصرف مواد غذایی صورت می گیرد را در قالب یک بسته حمایتی بگنجانیم. سازمان صنعت و معدن و تجارت موظف است این برنامه را تدوین کند.

وی با اشاره به اینکه برای عرضه میوه و تره بار باید شرایطی فراهم شود تا بخش خصوصی هم وارد این حوزه شود، اظهار کرد: در بازار میوه و تره بار باید یک فضای سالم و رقابتی ایجاد شود. ما باید به سمتی برویم تا کالاهای خود را به صورت طبقه بندی برای صادرات عرضه کنیم.

 

کد خبر 2533756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha