۲۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۴۲

قاسمی:

عملیات توسعه باند فرودگاه زنجان دوباره آغاز شد

عملیات توسعه باند فرودگاه زنجان دوباره آغاز شد

زنجان- مدیر فرودگاه استان زنجان گفت: عملیات توسعه باند فرودگاه استان زنجان بعد از مدتها رکود، دوباره آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قاسمی ظهر چهارشنبه در شورای برنامه ریزی افزود: باانجام مناقصه محدود و برنده شدن پیمانکار ذیصلاح عملیات اجرایی توسعه باند فرودگاه زنجان بعد از مدتها رکود آغاز و پیمانکار کار خود را شروع کرد.

وی اظهار داشت: باند فعلی فرودگاه زنجان  دارای سه کیلومترطول و ۴۵ متر عرض می باشد که کلنگ زنی توسعه باند فرودگاه زنجان سال ۹۱ انجام شد وقرار شد که ۶۰۰ متر به طول باند اضافه شود و عملیات اجرای آن پس از نقشه‌برداری و مطالعات انجام شده  از ۲۷ خرداد۹۲ شروع شد.

مدیر فرودگاه استان زنجان گفت: در این مدت زیرسازی ۳۰۰ متر از توسعه باند  اتمام یافته بود اما از مدتها قبل پروژه راکد بود که با مساعدت شرکت فرودگاهها و  استانداری زنجان این پروژه از حالت رکود خارج  شد.

قاسمی تاکید کرد: در این راستا قرار است که باند فرودگاه به طول  ۳۰۰متر و عرض ۶۰متر(۴۵متر باندو۱۵متر حاشیه باند) عملیات آسفالت ریزی و خط کشی باند انجام شود.

وی افزود: اعتبار  این مرحله ۱۵ میلیارد ریال است که قرار است شش میلیارد ریال آن از محل اعتبارات شرکت فرودگاههای کشور و همچنین نه میلیارد ریال آن از محل اعتبارات استانداری زنجان تامین شود.

مدیر فرودگاه استان زنجان، به توسعه فضای ترمینال فرودگاه زنجان اشاره کرد و گفت: فضای ترمینال فرودگاه استان گنجایش لازم برای استقبال کنندگان از مسافران را ندارد و نیازمند افزایش فضا است.

قاسمی افزود: در سالجاری برنامه ریزی لازم برای توسعه فضای فیزیکی ترمینال در دستور کاریی است.

کد خبر 2534839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha