۲۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۴۰

بشارتیان خبر داد:

انتقال روزانه بیش از نیم میلیون بشکه نفت خام از میدان نفتی مارون

انتقال روزانه بیش از نیم میلیون بشکه نفت خام از میدان نفتی مارون

اصفهان-مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، منطقه اصفهان گفت:روزانه بیش از نیم میلیون بشکه نفت خام ازطریق خط لوله انتقال نفت مارون به عنوان دومین خط لوله سخت گذر جهان صورت می‌گیرد.

مجتبی بشارتیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: منطقه خطوله لوله و مخابرات نفت اصفهان یکی از بزرگترین مناطق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است.

وی بیان داشت:  امتیازی که این منطقه نسبت به سایر مناطق دارد از بابت انتقال روزانه بیش از نیم میلیون بشکه نفت خام از یک خط لوله آن است وجه امتیاز دوم اینکه تنها این منطقه است که این حجم انتقال و نگهداری تجهیزات و خط انتقال ازابتدای خط لوله تا انتهای آن توسط یک مدیریت انجام می‌گیرد.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، منطقه اصفهان خاطرنشان کرد: در این منطقه سال گذشته بیش از هفت و نیم میلیارد لیتر فرآورده نفتی انتقال داده شده است.

وی افزود: بیش از پنج و نیم میلیون بشکه ظرفیت ذخیره سازی نفت خام در مخازن تعادلی در طول مسیر مارون وجود دارد که اگر مرکزی دچار اشکال شود خط متوقف نمی شود و از ذخیره این مخازن برداشت صورت گیرد.

بشارتیان اعلام کرد: در این منطقه ظرفیت انتقال و دریافت بیش از نیم میلیون بشکه نفت خام و بیش از ۳۴۰ هزار بشکه فرآورده نفتی در روز وجود دارد.

وی گفت: در این منطقه انتقال فرآورده های مازاد تولیدی پالایشگاه اصفهان و دریافتی از خطوط بندرعباس - اصفهان به تهران، انتقال نفت کوره به نیروگاه اسلام آباد و پایانه صادراتی آب نیل و انتقال سوخت فرودگاه اصفهان صورت می‌گیرد.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، منطقه اصفهان افزود: در سال گذشته حدود ۲۰ هزار ساعت گشت شبانه ویژه حراست و ۵۵ هزار نفر ساعت گشت توسط ۱۹ نفر خط بان در مسیر خطوط به منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه لوله‌های مدفون در زیر خاک، بیش از ۷۰ درصد سرمایه شرکت را تشکیل می‌دهند، گفت: پیشگیری از حوادث و خسارات جانی، مالی و زیست محیطی، امکان دسترسی آسان به مسیر خطوط جهت بازدید و انجام تعمیرات، عدم امکان جابجایی خط به خاطر ملاحظات فنی، اختلال در امر سوخت‌رسانی و غیره از مواردی هستند که در راستای حفظ حریم خطوط از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

بشارتیان از برخورد جدی با ساخت و ساز و احداث ساختمان در حریم خطوط لوله انتقال مواد نفتی خبر داد و اظهار داشت: درصورت مشاهده هر گونه ساخت و ساز و احداث بنا در حریم خطوط لوله با کمک مراجع قضایی و نیروی انتظامی برخورد و اقدام به تخریب می‌شود.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه در اطراف خطوط انتقال نفت همواره شاهد ساخت و ساز و احداث بنا می باشیم لذا به منظورحفظ ایمنی ساکنین و مجاورین خطوط لوله نیازمند داشتن حریم ایمنی علاوه بر حریم اختصاصی هستیم.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، منطقه اصفهان گفت: تعمیر اساسی ۳ دستگاه از مخازن مراکز انتقال نفت شماره ۲، ۶ و ۷، تعمیر اساسی مخزن مرکز انتقال نفت شماره ۳، تکمیل و تجهیز ایستگاه های مخابراتی موجود، ترمیم و تعمیر نقاط خوردگی شبکه خطوط لوله‌ و غیره از اقداماتی است که در اولویت برنامه های امسال قرار دارد.

وی اعلام کرد: پروژه انتگراسیون در مراکز انتقال نفت مارون به دلیل راندمان پائین، حجم بالای تعمیرات و عمر بالای توربین ها و استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز بهره برداری با راندمان بالا تعریف شده که فاز نخست پروژه و بررسی اولیه انجام و ارزیابی فنی پروژه در دست اقدام و گزینه برتر انتخاب و اجراء خواهد شد.

وی در پایان در خصوص اهمیت و نقش مخابرات صنعتی در انتقال پایدار و ایمن مواد نفتی گفت: حوزه ‏معاونت مخابرات با لزوم برخورداری از یک ارتباط ایمن، پایدار و ضریب اطمینان بسیار بالا جهت انتقال مواد نفتی ‏و تامین خوراک پالایشگاه ها وظیفه تامین ارتباطات صنعتی را برعهده داشته و در این راستا به صورت شبانه روزی ‏فعالیت می کند.

کد خبر 2534880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha