۲۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۹:۰۵

با حضور معاون وزیر بهداشت؛

نخستین سلامتکده طب سنتی در کرج افتتاح شد

نخستین سلامتکده طب سنتی در کرج افتتاح شد

کرج - نخستین سلامتکده طب سنتی حکیم" ابن سینا" با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مرکز استان البرز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین سلامتکده طب سنتی به نام "حکیم ابن سینا" با حضور محمود خدادوست معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حمید درفشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز، معاون طب سنتی دانشگاه و تنی چند از مسئولان استانی بعد از ظهر چهارشبه در کرج گشایش یافت.

محمود خدا دوست در این آیین ایجاد سلامتکده طی سنتی را کاری ارزشمند دانست و اظهار داشت: طب سنتی از دیرباز مورد توجه بوده و امروز نیز بار دیگر مورد توجه بخش های زیادی از جامعه قرار گرفته وامیدواریم که ایجاد این سلامتکده الگویی برای سایر نقاط کشور باشد.

 وی با بیان اینکه طب سنتی دارای ظرفیت های فراوانی است، گفت: به کاربردن طب ایرانی تاثیر به سزایی در نظام سلامت داشته و افتخار می کنیم که اساتید طب نوین بر این باور هستند که طب سنتی به علت اینکه در باور مردم ریشه دارد می تواند به حوزه درمان کمک شایانی کند.

خدادوست گفت: باتوجه به اینکه مردم طب سنتی را باور دارند باید از این باور مردم نهایت استفاده را ببریم و به حوزه درمان کمک کنیم.

معاون وزیر بهداشت در حوزه طب سنتی، ایجاد سلامتکده طب سنتی را کاری ارزشمند و به دور از افراط و تفریط و با هم افزایی دانست و گفت: راه اندازی این مجموعه راه را بر تبلیغات واهی و ادعاهای کاذب سوءاستفاده گران تا حد زیادی می بندد.

وی از وجود 10 هزار پزشک و 15 هزار عطاری در کشور خبر داد و اظهار داشت: این امر نشان می دهد مردم گرایش زیادی نسبت به استفاده از توصیه ها و تجویز طب سنتی دارند.

خدادوست افزود: نظام سلامت وظیفه دارد پاسخگوی نیاز مردم در این بخش باشد و سلامتکده ای که امروز افتتاح شد با نظارت مستقیم دانشگاه به صورت علمی و آکادمیک فعالیت خواهد کرد.

وی ایجاد سلامتکده طب سنتی را نخستین تجربه در زمینه فعالیت علمی طب سنتی اعلام و اظهار امیدواری کرد  با ورود بخش خصوصی خدمات مطلوبی به مردم ارائه شود.

به گفته معاون وزیر بهداشت براساس آمارها در یکی از کشورهای توسعه یافته، 75 درصد افرادی که به پزشک عمومی مراجعه می کنند یا به دارو نیازی ندارند و یا با داروهای خودتجویز درمان می شوند.

وی افزود: مراجعات بی مورد به پزشکان با افزایش سواد مردم کم شده و سبب صرفه جویی بالایی در اقتصاد کشور می شود.

کد خبر 2535284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ندا رضایی ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
      1 0
      باسلام وخسته نباشید واقعا هزینه دارو ویزتتون بالاست ما خیال میکردیم طب سنتی کم هزینه میباشد ولی برعکسه
    • م,االف.. ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
      1 0
      سلام.وقتتون بخیر....منم با نظر دوستمون موافقم..هزینه دارو و ویزیت خیلی زیاده...این امکان براهمه وجود ندارد ک ب تونند درمانشونو ادامه بدند...کاش میشد داروها رو زیر پوشش بیمه قرار داد واقعا بعضیا ب این درمان نیازمندند,اما متاسفانه توانایی پرداخت هزینشو ندارند...