۲۷ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۲۵

حجت الاسلام میرکتولی خبر داد:

افزایش ۷۰ درصدی دروس تفسیر و علوم قرآن در حوزه علمیه

افزایش ۷۰ درصدی دروس تفسیر و علوم قرآن در حوزه علمیه

قم - دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم حوزه علمیه گفت: امسال با افزایش ۷۰ درصدی درس‌های تفسیر و علوم قرآن، آمار آن به ۴۰۵ درس در سطح عالی و خارج حوزه رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مرتضی میرکتولی شامگاه چهارشنبه در یازدهمین همایش اساتید تفسیر حوزه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: خداوند را شاکریم که در سال جاری تحصیلی به ما توفیق برگزاری این همایش را عنایت کرد.

وی در آغاز با بیان اینکه زندگی و حیات در عالم ماده وابسته به دو عنصر آب و نور است، گفت: در عالم انسانیت و عالم معنا نیز این دو عنصر برای ادامه حیات لازم است و قرآن آب حیات انسانی، نور هدایت الهی و معرفتی معرفی شده همچنان که در آیه ۱۵ سوره مائده خداوند می‌فرماید ما برای شما کتابی روشنگر و نوری الهی فرستادیم.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم حوزه علمیه با بیان آثار و برکات جلسات تقسیر که برگزار شده است، افزود: درس‌های تفسیر و علوم قرآن در آغاز سال تحصیلی ۹۲ به ۲۳۰ درس رسید و امسال با افزایش ۷۰ درصدی درس‌های تفسیر و علوم قرآن آمار آن به ۴۰۵ درس در سطح عالی و خارج حوزه رسیده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۶۶ درس اختصاص به علوم قرآن و روش‌شناسی قرآن و مکاتب تفسیری داشته و هم اکنون نیز حدود ۲۰ درس آیات الاحکام و ۵۱ درس تفسیر موضوعی و نیز ۱۶۲ درس خارج تفسیر در حوزه علمیه دایر است.

حجت الاسلام میرکتولی با بیان اینکه با همکاری شورای عالی حوزه علمیه و جامعه مدرسین درس تفسیر در پایه‌های ۷ تا ۱۰ حوزه به عنوان یکی از دروس رسمی معرفی شد، گفت: نزدیک به ۱۶۲ درس تفسیر ترتیبی جوامع الجامع و تفسیر المیزان در پایه‌های ۷ تا ۱۰ حوزه دایر است.

وی با اشاره به اینکه شبکه قرآن از شبکه معارف جدا شده است، تصریح کرد: مسئولان شبکه قرآن در حوزه تفسیر ترتیبی، موضوعی و علوم قرآن به اساتید و کار‌شناسان در این زمینه نیاز داشته و آمادگی دارند تا از افراد لایق در شبکه استفاده کند.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم به جلسات و همایش‌های مجمع عالی تفسیر قرآن اشاره کرد و گفت: تا کنون ۱۰ همایش قرآنی با حضور مراجع و علما انجام شده است و سعی شده تا سخنرانی‌های مراجع در این همایش‌ها جمع آوری و کتاب ۱۰ همایش تفسیر در اختیار اساتید حوزه گذاشته شود.

وی در پایان از اساتید تفسیر حوزه خواست تا ساعات برگزاری کلاس‌های تفسیر را افزایش دهند.

کد خبر 2535414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha