۲۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۱۹

حجت الاسلام شمس الدین:

راهپیمایی علیه آل سعود حداقل کار در برابر بی حرمتی آنان است

راهپیمایی علیه آل سعود حداقل کار در برابر بی حرمتی آنان است

بشرویه- امام جمعه شهرستان بشرویه ضمن محکوم کردن اقدامات آل سعود گفت: حداقل کار در برابر اقدامات ناپسند آل سعود و بی احترامی به دو نوجوان ایرانی شرکت در راهپیمایی های اعتراض آمیز علیه آنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد شمس الدین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با بیان اینکه خداوند انسان را به مصادیق و اعمال نیک دعوت کرده است، عمل صالح را راه رستگاری و ورود به بهشت دانست و اظهارکرد: یکی از مصادیق تقوای الهی گفتن صحیح و دانستن سخن است که انسان باید در گفتن سخن اندیشه و از غیبت پرهیز کند.

وی با بیان اینکه اطاعت از امر و دستور خدا در گفتار بسیار مهم است، افزود: تقوای الهی مصادیق متعددی داشته که مهمترین اعمال نیز حضور در مسجد است.

حجت الاسلام شمس الدین گفت: مسجد میعادگاه خداوند بوده و چه خوب است که جوانان بیشتر وقت خود را در مساجد و امور مربوط با فرهنگ و دین بگذرانند.

امام جمعه بشرویه بیان کرد: خداوند تبارک و تعالی آنقدر بخشنده است که گناهان انسان را با یک بار ورود به مسجد می بخشد.

حجت الاسلام شمس الدین گفت: ذکر صلوات بر آل محمد و «عجل فرجهم» در مساجد بسیار ثواب داشته و حاضرین در مسجد باید با ذکر صلوات روحیه خود را شاداب و هوای نفس خود را از چرک و دشمنی دور کنند.

امام جمعه شهرستان بشرویه در ادامه خطبه های خود با بیان اینکه در زمینه کمک به مسجد و حتی وقف بسیار سفارش شده است، گفت: آن دسته از افرادی که در راستای احداث مسجد سهیم هستند خداوند امر کرده تا در آخرت و روز مرگ، قبر آنان وسیع شود.

حجت الاسلام ن شمس الدین نیز خطاب به نمازگزاران افزود: وجود پایگاه های بسیج و برنامه های قرآنی سبب حضور گسترده در مساجد شده و باید این پایگاه ها در تمامی مساجد برگزار شود.

وی بیان کرد: جوانان نیز باید با حضور در مساجد نسبت به انجام کارهای فرهنگی تلاش کنند.

حجت الاسلام شمس الدین مساجد را یک قطب فرهنگی در هر منطقه دانست و افزود: برکات وجود مسجد در هر منطقه، رسیدگی به امور مردم و مستضعفان بوده و سبب خلوص و مشارکت افراد می شود.

وی همچنین ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب و میلاد حضرت باقرالعلوم (ع)، امام محمد باقر را اسطوره علم و صبر در مقابل ظلم دانست و اظهار داشت: بیشترین آیات و روایات در وصف آن امام همام آمده و می طلبد تا مجلس و جشن بسیار باشکوهی در تمامی هیئات و مساجد برای این امام برگزار شود.

حجت الاسلام شمس الدین همچنین به سالروز شهادت امام هادی (ع) هم اشاره و با تسلیت این روز افزود: متاسفانه عده ای نادان و اهل تکفیری با اقدامی ناپسند گنبد آن امام را منهدم کردند اما نمی دانستند که این ملت شیعه دوباره آن را می سازند.

امام جمعه بشرویه بر انجام اعمال و آداب ماه رجب و برگزاری اعیاد به صورت باشکوه و همچنین اعتکاف در مساجد تاکید کرد.

حجت الاسلام شمس الدین سالروز ارتش و تشکیل سپاه پاسداران را نیز تبریک گفت و افزود: اقتدار و قوای ملت همه برگرفته از رشادت های سربازان گمنام امام زمان (عج) بوده و دشمن بداند این ملت یک لحظه دست از مقدسات خود بر نداشته و از حقوق ملتشان کوتاه نمی آیند.

وی همچنین اقدامات ناجوانمردانه اخیر آل سعود بر مردم مظلوم یمن را محکوم کرد و افزود: از یک ملت مسلمان، عرب و مکتب اسلام بعید است که با فریب آمریکا و اسرائیل دست به اختلافات و جنایات می زنند و آنچه که خشم همه را برانگیخته خیانت آل سعود بوده که هرچه سریعتر باید این اقدامات و جنایات پایان یابد.

امام جمعه بشرویه با اشاره به لغو اعزام کاروان ها به حج عمره، بی حرمتی به جوانان ایرانی را محکوم کرد و گفت: حداقل کار شرکت در راهپیمایی های اعتراض آمیز علیه این بی احترامی و اقدامات ناشایست آل سعود است.

وی در پایان خطبه های خود از عموم مردم خواست ضمن شرکت در راهپیمایی با کمک های مالی از مردم کشور یمن حمایت کنند.

کد خبر 2535987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha