۲۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۱۱

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

معرفی محبوب‌ترین گل‌های ایرانی/ واردات ۸ میلیارد دلاری روسیه

معرفی محبوب‌ترین گل‌های ایرانی/ واردات ۸ میلیارد دلاری روسیه

مدیرعامل اتحادیه گل و گیاه کشور گفت: روسیه حدود ۸ میلیارد دلار در سال گل وارد می‌کند و ما به دنبال آن هستیم بخشی از این نیاز را تامین کنیم.

محمود حسن‌ولی در گفتگو با مهر در مورد آخرین وضعیت بازار گل اظهارداشت: مشکل تولید گل در کشور، مساله کنترل تولید و بازار آن است چراکه ما در کنار تولیدمان صادرات چشمگیری نداریم بنابراین خرید این محصول در مناسبت‌هایی مانند روز مادر و غیره افزایش می‌یابد اما در روزهای عادی حجم خرید کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه بین ۳۰ تا ۴۰ درصد گل تولیدی در دو بازار شهید محلاتی و بازار امام رضای تهران تبدیل به ضایعات می‌شود، گفت: دست‌فروشان در ساعات پایانی کار بازارها به آنجا می‌روند و گل‌های باقی‌مانده را به قیمت بسیار نازل خریداری و آنها را در کنار خیابان‌ها عرضه می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه گل و گیاه کشور با بیان اینکه در مناسبت‌های مختلف قیمت گل تغییر پیدا می‌کند، افزود: تولیدکننده‌ها همه از وضعیت تولید و درآمدشان اظهارنارضایتی می‌کنند وبیشتر آنان در حال زیان‌دهی هستند.

حسن‌ولی با اشاره به اینکه باید به رونق یافتن صادرات گل امیدوار باشیم، اضافه کرد: راه‌اندازی پایانه صادراتی گل و گیاه می‌تواند به تعادل بازار این محصولات کمک کند چراکه هزینه تولید گل در ایران بسیار پایین است و ما به راحتی می‌توانیم وارد بازارهای جهانی شویم.

وی در مورد محبوب‌ترین گل‌ها در میان مردم نیز گفت: مصرف گل رز از سایر گل‌ها بالاتر است و بعد از آن هم گل مریم قرار دارد.

حسن‌ولی با بیان اینکه کشور روسیه حدود ۸ میلیارد دلار در سال گل وارد می‌کند، افزود: این رقم باور نکردنی است و ما به دنبال آن هستیم بخشی از نیاز روس‌ها را در این زمینه تامین کنیم و صادرات به روسیه جزو برنامه‌هایمان است ضمن اینکه هیاتی روسی قبل از عید سفری در این زمینه به کشور ما داشتند.

کد خبر 2536391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha