۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۸:۵۳

گزارش مهر/

صادرات۲۰میلیون جلدچرم درسال/ معضل خام فروشی برای صنعت چرم ورامین

صادرات۲۰میلیون جلدچرم درسال/  معضل خام فروشی برای صنعت چرم ورامین

ورامین-شهرستان ورامین توانست در سال ۹۳ با صادر کردن ۲۰ میلیون جلد چرم به کشورهای مختلف جهان، ارزآوری مناسبی را برای کشور به همراه داشته باشد ولی این صنعت یک معضل اساسی دارد که همانا خام فروشی چرم است.

به گزارش خبرنگار مهر، رونق فعالیت های دامپروری در ورامین و فعالیت بیش از دو هزار واحد دامپروری در شهرستان سبب شده است تا صنعت چرم نیز در این خطه از جایگاه مهم و تأثیر گذاری برخوردار باشد.

صنعت چرم ورامین آنچنان از اهمیت بالایی برخوردار بوده که یکی از قطب های اقتصادی و تولیدی ورامین به نام شهرک چرمشهر نامگذاری شده است و فعالان چرم در این شهرک به تولید چرم خام می پردازند.

ورود واحدهای تولیدی چرم ورامین در زمینه صادرات

بر اساس آمارهای به دست آمده بیش از یکصد واحد تولیدی چرم در ورامین با ظرفیت های مختلف فعالیت می کنند که در این میان ۱۵ واحد تولیدی نیز در زمینه صادرات چرم به کشورهای مختلف جهان بویژه کشورهای اروپایی تلاش دارند.

                     

پتانسیل بالای صنعت چرم ورامین سبب شده است تا برخی شرکت های خارجی نیز برای سرمایه گذاری در این حوزه، وارد عمل شوند به طوری که در سال گذشته سه شرکت چینی با حضور در شهرک صنعتی چرمشهر در این حوزه فعالیت کردند.

فروش خام چرم ورامین بزرگترین معضل این صنعت

ظرفیت بالای صنعت چرم در ورامین تحسین بسیاری از فعالان و مسئولان اقتصادی کشور را بر انگیخته است به طوری که محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر خود به ورامین اظهار داشت: شهرک صنعتی چرمشهر ورامین از توانمندی و پتانسیل بالایی برخوردار است و می تواند با تجهیز امکانات روز، زمینه توسعه صادرات را فراهم آورد اما آنچه به عنوان یک ضعف بزرگ در صنعت چرم در ورامین به حساب می آید، صادرات محصولات چرمی به صورت خام بوده که با قیمت های ارزان به کشورهای اروپایی فروخته و چند برابر قیمت در قالب محصولاتی مثل البسه دوباره از آنان خریداری می شود.

وی ادامه داد: چرا باید در کشور، چرم به صورت خام به سایر مناطق جهان صادر شده و سپس کشورهای دیگر با چند برابر قیمت آن را تبدیل به محصول کرده و به ما بفروشند؟ شهرک صنعتی چرمشهر می تواند در این زمینه از پتانسیل و ظرفیت های موجود خود استفاده کرده و زمینه تولید و صادرات محصولات چرمی را فراهم کند.

                      

ارزآوری واحدهای تولیدی ورامین در سال گذشته

حسن میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پتانسیل و ظرفیت بالای شهرستان ورامین در حوزه های مختلف صادرات اظهار داشت: شهرستان ورامین در حوزه تولید از پتانسیل و ظرفیت بالایی برخوردار است به طوری که فعالان و سرمایه گذاران اقتصادی در بخش های مختلف توانستند ارزآوری مناسبی را برای کشور در سال گذشته داشته باشند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین افزود: در سال گذشته واحدهای تولیدی شهرستان ورامین با صادرات محصولات خود به کشورهای مختلف جهان، بیش از ۵۵۰ میلیون دلار ارز برای کشور به ارمغان آوردند.

وی ادامه داد: در این میان صنعت چرم ورامین در زمینه صادرات از جایگاه بالایی برخوردار است و در صورت حل مشکلات این حوزه می توان شاهد افزایش میزان صادرات چرم از ورامین به بازارهای بزرگ خارجی باشیم.

                       

صادرات چرم ورامین به کشورهای اروپایی

دکتر علی مقدم نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به صادرات بیش از ۲۰ میلیون جلد چرم در سال گذشته به کشورهای مختلف جهان اظهار داشت: با تلاش تولیدکنندگان و دامپروران ورامینی، بیش از بیست میلیون جلد چرم در سال گذشته به کشورهای مختلف جهان صادر شد.

رییس دامپزشکی شهرستان ورامین افزود: اغلب چرم صادر شده به کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا صادر شد اگرچه برخی کشورهای آسیایی نیز مشتری چرم ورامین هستند.

کد خبر 2536944

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha